رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد:
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: طرح ملی حفظ قرآن کریم "بشارت ۱۴۵۲"با محوریت جزء ۳۰ قرآن کریم و با اهدای بیش از ۳۵ هزار جایزه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۰۸۴۵۷۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، جعفر حسینی، بیان کرد: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم با اجرای فعالیت‌های قرآنی در جامعه است.

وی افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور، طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ اجرا می‌شود و متقاضیان پایان هر سال با شرکت در آزمون سراسری و قبولی گواهینامه دریافت می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: امسال با ورود دستگاه‌های مرتبط فرهنگی همچون، اداره کل ارشاد، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ به صورت مشترک و با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این طرح تمام دستگاه‌های اجرایی به صورت واحد کار می‌کنند و طرح در سه بخش حفظ سوره ناس تا سوره زلزال، حفظ سوره طارق تا بینه و حفظ سوره نباء تا بروج انجام می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دوره‌های این طرح در بازه زمانی ۹ ماهه برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاقمندان بعد از ثبت نام باید در فصل تابستان سوره ناس تا سوره زلزال، در فصل پاییز سوره طارق تا بینه و در فصل زمستان سوره نباء تا بروج را حفظ کنند.

حسینی با بیان اینکه تمام اقشار جامعه می‌توانند در این طرح ثبت‌نام و هیچ محدودیتی وجود ندارد، اظهار کرد: علاقمندان در خراسان رضوی می‌توانند به مراجعه به سایت www.beshaarat.ir در این طرح ملی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه آزمون پایانی اعطای مدرک نیز روز ۹ اسفندماه امسال به صورت کشوری برگزار می‌شود، گفت: در این طرح تعداد ۳۵ هزار جایزه به ارزش مبلغ ۳۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که شامل کمک هزینه خرید ۱۰ خودروی داخلی و ملی، ۳ هزار و ۳۵۶ کمک هزینه زیارتی، ۲ هزار و ۴۴۲ جایزه نقدی و ۳۰ هزار جایزه فرهنگی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی افزود: به تناسب افراد آزمون طرح بشارت ۱۴۵۲ به صورت شفاهی و کتبی برگزار و ثبت نام این طرح نیز در آذر ماه سال جاری است.

حسینی با بیان اینکه حفظ جز ۳۰ قرآن کریم دروازه و باب تشرف به حفظ قرآن شناخته می‌شود، گفت: این طرح ملی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: در ویژه برنامه زنده «بشارت ۱۴۵۲» که همه روزه از ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود، قرعه‌کشی روزانه صورت می‌گیرد و ۳ هدیه یک میلیون ریالی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.
حسینی بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه تا ساعت ۲۴ همان روز مهلت دارند تا جواب مسابقه را به سامانه ۳۰۰۰۰۱۴۵۲ پیامک کنند.

لازم به ذکر است، اسامی برندگان در پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی besharat.irib.ir و همچنین در کانال سروش به نشانی qtvirib اعلام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها