مانور زلزله با اعلام فرضی وقوع زلزله در دبیرستان دکتر حسابی شهرستان رشتخوار و وارد عمل شدن سازمان‌های امداد رسان در این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۸۴۵۱۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش آموزان آموخته‌های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند، و نیرو‌های امدای جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریت‌های پزشکی، انتظامی، بسیج، آبفا، مخابرات برق، و .. پس از نخستن لحظات بروز زلزله فرضی در محل حاضر و نسبت به برقراری کمربند حفاظتی و امداد مجروحان پرداختند که در پایان عملکرد نیرو‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین برای اولین سال علاوه بر مدارس بحث ایمنی محله و حضور اهالی و شهروندان ساکن در محدوده آن مدرسه برای شرکت در مانور در نظر گرفته شد.

در حاشیه این مراسم محمد قاسم پور مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار ضمن تقدیر از حضور نیرو‌های امدادی و دیگر نهاد‌های خدمت رسان در این مانور گفت: مانور سراسری زلزله در تمام مدارس سطح شهرستان برگزار که این موضوع با شرکت اهالی محل در ۵ مدرسه سطح شهرستان در شهر‌های رشتخوار و جنگل دنبال شد.

قاسم پور با اشاره به تشکیل شورای محله و برنامه ریزی جهت استقرار در محل‌های پیش بینی شده را از دیگر برنامه‌های مانور زلزله در این شهرستان عنوان کرد و افزود: مانور سراسری زلزله امسال با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور برگزار شد.

همچنین در ادامه این مراسم خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخوار نیز ضمن گرامیداشت هفته وحدت و بسیج،  با اشاره به اینکه بحث زلزله در کشور ما قابل پیش بینی نیست، با توصیه به دانش آموزان، افزود: دانش آموزان باید توصیه‌ها و دستورات ایمینی را جدی بگیرند، اجرای مانور زلزله در واقع نوعی تمرین و آمادگی در جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها