نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شهادت اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت در فرهنگ اسلام شهادت است. شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می کند.
کد خبر: ۹۰۸۴۴۹۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

گزارش خبرنگار خبرکزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در یاد‌واره شهدای ‌حادثه تروریستی مریوان، "شهدای کرامت" با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترویستی مریوان اظهار داشت: شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می نمایند و به جامعه ظرفیت روحی می بخشند و ضعف و سستی را از بین می برند و هر جامعه ای که افراد آن این گونه باشند، مشمول رحمت و نصرت خداوند هستند، و دیگر شکست نخواهند خورد که: "ان ینصرکم اللّه فلا غالب لکم؛ اگر خدا یاریتان کرد، دیگر کسی بر شما غلبه نمی کند." 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شهید چون شمع می سوزد و با نور خویش، ظلمات و تاریکی های زندگانی بشر را روشن می کند و راه رشد و سلامت و سعادت جامعه انسانی را صاف و هموار می سازدافزود: شهیدان جانهای خود را فدا کردند وجان بر کف نهادند، اما دینشان را از دست ندادند زیرا  تنها هدف آنها، اطاعت از ندای حق و احیای دین الهی بود. 

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه خداوند هیچ ‌گاه نمی‌گذارد خون شهدا به هدر برود، اظهار داشت:  ‌این خون‌ها در جهت رشد بشیریت خواهد بود‌ و ‌همانگونه امام حسین (ع) ‌برای خروج بندگان از جهالت به شهادت رسید، ‌برای هدایت بشر باید خون‌ها داده شود که خداوند مسیر را با خون شهدا روشن می‌کند. 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری در هدایت جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: وجود رهبری که بتواند نه تنها ملت ایران، بلکه تمام آزادگان جهان را هدایت کند یک نعمت است که این مهم سبب عزت و عزتمندی ‌کشور اسلامی ایران شده است.

وی با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در ارتباط با وعده رئیس جمهور آمریکا به همتایان اروپایی‌اش برای نابودی جمهوری اسلامی گفت: معظم له ‌در جمع جهادگران بسیجی فرمودند‌ این حرف‌ها مرا یاد شعر عامیانه می‌اندازد که «شتر در خواب بیند پنه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه"

وی با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی در سراسر جهان خاطرنشان کرد: امروز اروپاییان هم نسبت به سلطه و مکر آمریکایی‌ها ‌معترفند و تلا‌ش دارند‌ همچون ایران از این سلطه رهایی ‌یابند‌ که همه اینها ثمرات انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا را مهار می‌کنیم، گفت: ‌امروز از تجارت بین‌المللی دلار کنار رفته و این موضوع را ایران شروع کرد و امروز به اروپا چین و روسیه رسیده ‌است.

وی گفت: نباید در تجلیل از شهیدان  کوتاهی صورت گیرد زیرا زماني كه فرزندی از اين خاك به شهادت مي رسيد، امام(ره) قبل از تسليت، تبريك مي گفتند و اين تبريك جنبه تشريفاتي نداشت بلكه به معنای واقعی و از عمق جان بود چرا كه اين افراد افتخاری  را كسب كردند كه جای تبريك و مباهات دارد والبته همچنان صدها جوان هنوز برای رسيدن به چنين افتخاری به انتظار نشسته اند.

 

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات