مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از تشکیل تیم زبده‌ برای لبیک به فراخوان رهبری و ارائه پیشنهاد برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۴۴۱۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، محمد باقری امروز ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در استان اصفهان اظهار داشت: با اطلاع از سطح شهر و استان معتقدیم که فعالیت خبرگزاری فارس، فعالیت موثری است؛ تلاش داریم در مجموعه بسیج اساتید خبرگزاری فارس را در موارد حساس در کنار خود داشته باشیم.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این‌که خبرگزاری فارس به عنوان راهبر حرکت رسانه‌ای مقابل استکبار است، افزود: با توجه به جایگاه خبرگزاری در سطح بین‌المللی، می‌خواهیم مسائل مرتبط با بسیج و عملکرد اساتید را در سطح فراملی از این خبرگزاری منتشر کنیم.

وی بسیج اساتید را فرهیخته‌ترین قشر بسیج دانست و گفت: عرصه‌های مختلفی را در چهل سال عمر انقلاب پشت سر گذاشتیم، در رابطه با جریان سازی‌ها یکی از مؤثرترین قشر اساتید بوده‌اند، چرا که بیش از ۷۵ درصد کارهای کلیدی کشورها با جریان سازی اساتید آن کشور روی می‌دهد.

باقری تأکید کرد: در دانشگاه گروهی از اساتید مواضعی به دور از آرمان‌های امام می‌گیرند که از سر غفلت است، هدف اصلی بسیج اساتید پیاده کرده همان آرمان‌ها و منویات رهبر انقلاب در رابطه با بسیج اساتید است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: نیاز به بازتعریف در بسیج به ویژه بسیج اساتید ضروری به نظر می‌رسد، ریل‌گذاری‌ها صورت گرفته اما پس از گذشته بیش از سه دهه از تشکیل بسیج شرایط متفاوت از قبل است.

وی عنوان کرد: شاخصه‌هایی برای یک استاد بسیجی وجود دارد، اول این که در عرصه علمی قدم جدی بردارد، در مرحله بعد موضوع معنویت در دانشگاه و کلاس درس است، وقتی حرف از معنویت می‌زنیم به این دلیل است که دور شدن از معنویت مسائل مختلفی را به همراه دارد.

باقری با بیان این‌که بصیرت افزایی یکی از موضوعات دیگر است که نیاز به حضور اساتید دارد، یادآور شد: اظهارنظرهای شاز برخی اساتید در بحث‌های سیاسی به دلیل نبود این بصیرت است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با تأکید بر این‌که اساتید باید کف جامعه حضور داشته باشند؛ اذعان داشت: با معضل‌های متعددی مواجه هستیم و در رابطه با حل مسائل بار اصلی بر دوش اساتید است؛ هر جا از ظرفیت دانشمندان استفاده نکردیم، در مسائل درجا زدیم.

وی بی‌تفاوت شدن را نتایج سبک زندگی امروزی دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از شاخصه‌های ما در بین بسیج، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، بی‌تفاوتی که در جامعه شاهد هستیم نباید در بین اساتید وجود داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که اعتقادات جوانان در این هجمه رسانه‌ای نیاز به حمایت و کمک اساتید دارد، ادامه داد: تولید علم که سال‌هاست مطرح می‌شود موضوع دیگری است که فعالیت بسیج اساتید در آن تعریف می‌شود، پس از گذشت روند رو به رشد در دهه هشتاد، در دهه نود افولی رخ داده و اخیر مجدداً دوباره در حال شتاب گرفتن تولید علم هستیم.

وی عنوان کرد: بسیج اساتید تلاش دارد نه فقط از اساتید بسیجی بلکه از همه کسانی که دل در گرو نظام دارند برای پیش برد اهداف نظام اسلامی بهره بگیرد، در شرایطی که رویکرد شفاف دشمن براندازی است که به صورت نرم و علنی این موضوع را دنبال می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به فراخوان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: قدم‌های جدی برای الگوی سند اسلامی ایرانی پیشرفت برداشته شده که نخستین آن، تشکیل تیم زبده‌ای برای لبیک به فراخوان رهبری و ارائه پیشنهاد برای بهبود سند بوده است.

باقری اضافه کرد: کمک گرفتن رهبر انقلاب از اساتید برای این سند در ابتدای فراخوانی که اخیراً اعلام کردند، نشان‌دهنده جریان‌سازی است که در ابتدای صحبت به آن اشاره شد؛ بسیج اساتید سعی کرده در مورد صحبت‌های روی زمین مانده و بخش‌هایی کمتر توجه شده کارگروه تشکیل دهد.

این استاد دانشگاه در رابطه با حمایت برخی اساتید از دولت در زمان انتخابات و سکوت آن‌ها نسبت به عملکرد فعلی دولت تأکید کرد: هر جریان فکری مسأله‌ای را مطرح می‌کند باید پاسخگوی آن باشد، بستر مطالبه‌گری هم باید از سوی دانشجویان رقم بخورد.

باقری در پایان با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج افزود: نیاز به پل ارتباطی میان اساتید استان داشتیم، به همین دلیل نرم افزاری طراحی شده که ۵ آذر رونمایی می‌شود؛ تمام اخبار و اطلاعاتی که مختص اساتید بسیجی است آنجا قابل دسترسی خواهد بود، امیدواریم از ظرفیت رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس بتوانیم در این بخش نیز بهره ببریم.

 منبع : روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات