فرمانده سپاه قدس ضمن ابراز تأسف از اینکه در زمینه تببین اندیشه های امام راحل غفلت کرده ایم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تنها بانی هستند که به صورت جدی به نظریات امام تاکید دارند و در هر سخن،موعظه و سیاستی نظریات ایشان را بیان می کنند.
کد خبر: ۹۰۸۴۳۸۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، صبح امروز همایش ملی «نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ» با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران ارشد استان در محل تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان آغاز به کار کرد.

سردار حاج قاسم سلیمانی در  همایش ملی «نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ» با بیان اینکه برگزاری این همایش برای جامعه امروز  بسیار به جا،ضروری و مهم است، گفت: جایگاه این کار دانشگاه است و حق این است دانشگاه تبیین کننده این افکار و نظریه های بلند باشد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه شاید این حرکت دیر انجام شده؛ اما اقدامی ارزشمند است، عنوان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان در این زمینه توفیق مهمی برای استان است.

این مقام مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری دیدگاه ها و نظریه های بسیار گسترده ای دارند و اگر بخواهیم در هر موضوعی  دیدگاه های رهبری را مورد کنکاش قرار دهیم کتابی قطور خواهد شد.

وی ابراز کرد: رهبر فرزانه انقلاب نظریه های متفاوت و بلندی درباره جهان اسلام، غرب، داخل کشور، صنوف متعدد، حوزه‌های نظامی، سیاسی، امنیتی و … دارند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه نظریات رهبر حکیم انقلاب دو ویژگی مهم دارد، بیان کرد: نظریان ایشان انطباق استاد شاگردی بر نظریه های امام (ره) دارند و  همچنین نظریات ایشان توحید محور هستند.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه معرفت دینی، معنویت، تربیت و فرهنگ اسلامی از جمله موضوعات مهم در نظریات مقام معظم رهبری هستند، اظهار کرد: در تمامی موضوعاتی که می خواهیم بیان کنیم نیاز به دو منبع بالادستی قرآن و سنت هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد:اما هر خبره ای نمی تواند از این منابع آن کاوش را داشته و نیاز به متخصص است که برداشت حقیقی از گنج را داشه باشد.

سردار سلیمانی گفت:جهت شناخت مسیر انقلاب و تبیین نقشه راه توسط مسئولین نظام، آنان نیازمند شناخت این عرصه و پیاده کردن این اندیشه ها هستند و برگزاری این همایش یکی از ضرورت ها برای خدمت به جامعه اسلامی امروز و نسل جوان ما می باشد.

وی تأکید کرد: اگر این اندیشه ها به طور جدی تبیین نشود و مورد تحقیق و بررسی قرار نگیرد؛ نمی دانیم تهاجم فرهنگی چه بر فرهنگ ملی و اسلامی ما می آورد؛ بنابراین راه مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی تبیین دقیق این نظریه ها است.

فرمانده سپاه قدس ضمن ابراز تأسف از اینکه در زمینه تببین اندیشه های امام راحل غفلت کرده ایم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تنها بانی هستند که به صورت جدی به نظریات امام تاکید دارند و در هر سخن،موعظه و سیاستی نظریات ایشان را بیان می کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه های علمیه  نیز علاوه بر دانشگاه از نظریه امام که از نظریه های مهم و اساسی در مقابله با نظریه های منحط غربی و نظریه های تکفیری دنیای اسلام بود، غفلت شده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بخش مهمی از نظریات مقام معظم رهبری از نظریات امام خمینی (ره)است، تصریح کرد:در نظریه مقام معظم رهبری و امام راحل، مدیریت و رهبری را در هم تنیده می دانند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ولایت برای مدیریت ایجاد شده و ضرورت ولایت فقیه برای اعمال نظر ولی فقیه در مدیریت جامعه است، عنوان کرد:لذا باید جلسات متعددی  برای تبیین دقیق نظریات مقام معظم رهبری برگزار شود تا حق مطلب ادا گردد و  دانشگاه ها باید باز باشند تا همه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه چنانچه تفکیک فرهنگی باشد،حق به گوش همگان نمی رسد، ابراز کرد: باید دانشگاه را باز کرد و همه افکار را در این بحث آورد؛ این بحث خیلی قوی است و منطق دارد.

فرمانده سپاه قدس بیان کرد: مقام معظم رهبری معتقدند بزرگ ترین خطر و مانع در معرفت دینی، معرفت کاذب و غلط است و اگر معرفت به معنای حقیقی تعریف نشود، اغفال عمومی ایجاد و برداشت صحیح صورت نمی گیرد.
 
سردار سلیمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در اندیشه هایشان یکی دیگر از نشانه های عرف غلط را همگرایی با مخالفان برای جلب رضایت آنها بیان می کند که این همگرایی موجب شده بسیاری از روشنفکران و متفکران از اسلام ناب دور شوند.
 
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه غربزدگی و روشنفکری بر پایه رضایتمندی به یک فرهنگ و جانبداری از یک فرهنگ بر حقیقت معرفت دینی تاثیر دارد، ابراز کرد: مشکل اصلی ما به ویژه در دانشگاه که بعضا به حوزه نیز کشیده شده، همین است.
 

وی با بیان اینکه عمل دینی بدون عمل  از جمله آفت های معرفت دینی در اندیشه رهبر فرزانه انقلاب است، ابراز کرد:نتیجه این آفت این است که عمل اثر عینی در جامعه ندارد زیرا مبنای معرفت دینی عمل دینی است و معرفت بدون عمل ارزش و نتیجه ای ندارد.

سردار سلیمانی اظهار کرد: از دیدگاه مام معظم رهبری آفت دیگر معرفت دینی تحجر است که امام با چوب بر سر آن(تحجر) می زدند و  ممکن است  که این مسئله در قشر متدین نسبت به قشر روشنفکر بیشتر نمایان شود.

 فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه مقام معظم رهبری معتقدند تحجر سبب متوقف کردن عقل و فهم از دین و برای تحقق اهداف اسلامی مانع می شود، اظهار کرد: تا  نتوانیم لوازم هر لحظه زندگی را بشناسیم و در وضعیت ایستا به پیش برویم و حتی ممکن است در دانشگاه باشد و از  جمله تحجرها در دانشگاه، زمزمه های جدایی دین از سیاست است.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه رهبر حکیم انقلاب نتیجه تحجر را ویرانی می دانند ، عنوان کرد: ایشان می فرمایند راه مقابله با تحجر، حاکم شدن عقل و نوآوری علمی در درجه اجتهاد است.

وی ابراز کرد:التقاط، محدود کردن دین به مسائل شخصی از دیگر آفت های معرفت دینی از نگاه مقام معظم رهبری است؛ به این معنی که  عرصه وسیع زندگی جمعی و جامعه را به فراموشی سپردن و کنار گذاشتن.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه  تعریف اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی از ابتکارات امام راحل  در معرفت دینی بوده است، گفت:  ایشان عناصر مهمی را در این زمینه مطرح می کنند و عقلانی بودن، علمی بودن، متکی به کتاب و سنت را از ارکان اصلی اسلام ناب بیان فرمودند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه مشخصه اسلام آمریکایی را نیز تحجر، التقاط، تحریف، بدعت و خرافه گویی اعلام کردند که در جامعه اسلامی گرفتار این مسائل هستیم، تصریح کرد: رهبری معتقدند در اسلام ناب محمدی باید عناصر مهمی مورد از جمله جهاد، شهادت طلبی، قیام، عدالت خواهی و عقلانیت مورد تاکید و تکیه قرار بگیرند.

ارسال نظرات