خبرهای داغ:

زندگینامه شهید «علیرضا اختری»

شهید «علیرضا اختری» پانزدهم شهریور ۱۳۲۶ در شهرستان اسدآباد به دنیا آمد و در سیزدهم مهر ماه سال ۱۳۵۹ در منطقه سر پل ذهاب بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۰۸۴۳۰۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

زندگینامه شهید «علیرضا اختری»به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، شهید «علیرضا اختری» پانزدهم شهریور ۱۳۲۶ در شهرستان اسدآباد به دنیا آمد. سال ۱۳۳۳ تحصیلات ابتدایی را آغاز کرد و دبیرستان را نیز به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

بسیار با اخلاق و با صداقت بود و سعی می‌کرد در همه امور، درست کاری و عدالت را رعایت کند. در کسب علوم دینی و معارف اسلامی و اعتقادی کوشا بود و در کنار کتب درسی، کتاب‌های دینی و احکام را نیز مطالعه می‌کرد و در قرائت قرآن استمرار داشت.

بعد از دوران تحصیل به استخدام اداره برق اسدآباد درآمد و به عنوان کارشناس، مشغول به خدمت شد.

سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و خداوند فرزند دختری را به خانواده آنها اعطا فرمود که از وی به یادگار مانده است.

سال‌های انقلاب یکی از فعالان انقلابی بود و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها حضور فعال داشت. پس از انقلاب به ارگان‌های جهادی پیوست تا به خانواده محرومان و مستضعفان خدمت کند.

با آغاز جنگ تحمیلی به نیروی تازه تاسیس بسیج پیوست و از طریق بسیج مستضعفان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

سرانجام پس از مجاهدت‌های فراوان در دفاع از اسلام و انقلاب و نبرد با نیروهای متجاوز بعثی، در سیزدهم مهر ماه سال ۱۳۵۹ در منطقه سر پل ذهاب بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به مقام «عندربهم یرزقون» نائل آمد.

تشییع پیکر او در زادگاهش بسیار با شکوه و با حضور مردم انقلابی و شهیدپرور اسدآباد و همدان برگزار شد و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد تا آرامگاهش زیارتگاه عاشقان و دلدادگان باشد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

در وصیتنامه شهید آمده است: فرزندم را برای تعليم معارف اسلامى به حوزه قم بفرستيد و به برادرم بگوئيد كه راهم را ادامه دهد و از اسلام دور نگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار