موذن با اعلام اینکه مراکز رشد شهید سهراب بخشی در حوزه مکانیک مرکز رشد شهید آرمان نعمتی نژاد در حوزه کشاورزی و شیلات، مرکز شهید شهریاری در حوزه الکترونیک، ایجاد شده است، گفت: این مراکز در شهرهای ساری، نوشهر و بابل راه اندازی شده و مرکز رشد شهدا بهشهر هم در حال راه اندازی است.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۹۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد هادی موذن در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات انجام شده در سازمان بسیج علمی مازندران و زمان فعالیت این مجموعه در کشور و تلاش‌های انجام شده در حوزه نخبگان، اظهار کرد: سازمان بسیج علمی و فناوری کشور شهریور ماه سال 1378 و در راستای پاسخ به مطالبات بر حق رهبر انقلاب اسلامی ایران تاسیس شده است و این مجموعه تلاش کرده است که در حوزه علمی و نخبگانی مباحث و نیازمندی‌های کشور را بررسی و نسبت به رفع آن با استفاده از ظرفیت‌های علمی وورد پیدا کند.

وی با اعلام اینکه اقدامات سازمان بسیج علمی و پژوهشی با هدف ایجاد یک حرکت امید بخش برای نسل جوان بوده است، گفت: این مجموع با شناسایی و رفع خلاء‌های موجود در کشور تشکیل شده است.

موذن شناسایی خلاء‌ها، نیازها و توسعه نصهضت نرم افزاری ، پیشتیبانی و تقویت تشکل‌های علمی پژوهشی و فناوری بسیجی برای ورود به عرصه علم و تقویت بنیه علمی، پژوهشی و توانمندی سازی علمی مهارتی بسیجیان را از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: هدایت و حمایت از طرح‌های مخترعان، مبتکران، محققان و نخبگان علمی، پژوهشی و فناوری در ابعاد مختلف را در دستور کار داریم و کمک به فراگیر نمودن تشکل هسته علمی، پژوهشی مردمی برای اثر گذاری در پیشرفت علمی و فناوری کشور را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان مازندران با اعلام اینکه تعامل موثر با مراکز علمی،پژوهشی، صنعتی، و دستگاه‌های ذیربط در کشور و بهره‌گیری از توانمندی‌ها را به صورت ویژه در حال انجام است، افزود: به دنبال توسعه مشارکت در ایجاد و توسعه مراکز رشد در استان مازندران هستیم.

وی با اعلام اینکه مهمترین فعالیت این مجموعه توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش، حمایت مالی و مشاوره‌ای، جلب مشارکت و حمایت نهادهای مشابه ، ایجاد مراکز رشد و هدایت فناوری، توسعه و بهره‌برداری از طریق برقراری ارتباط با صنایع مرتبط، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد سازو کار مناسب برای عملیاتی کردن طرح و ایده‌های مصوب از اقدامات انجام شده در بسیج علمی مازندران، است، گفت: تعدادی از پروژه‌های خاتمه یافته این سازمان در صنایع دفاعی و غیر دفاعی کشور هدایت شده است.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران بیش از 6 مرکز رشد در حال فعالیت است، افزود: این مراکز بر اساس نیازها و قابلیت‌ها در شهرهای مختلف استان ایجاد شده است.

موذن با اعلام اینکه مراکز رشد شهید سهراب بخشی در حوزه مکانیک مرکز رشد شهید آرمان نعمتی نژاد در حوزه کشاورزی و شیلات، مرکز شهید شهریاری در حوزه الکترونیک، ایجاد شده است، گفت: این مراکز در شهرهای ساری، نوشهر و بابل راه اندازی شده و مرکز رشد شهدا بهشهر هم در حال راه اندازی است.

وی با اعلام اینکه در توسعه مراکز رشد هدف ما حمایت از نخبگان و طرح‌های آنها بوده است گفت: تعدادی از شرکت‌ها در مراکز رشد استان مازندران مستقر شده‌اند.

موذن در پایان با اعلام اینکه این مراکز رشد در زمینه تولید و لوازم تجهیزات پزشکی،دستگاه‌های خشک کن صنعتی، سازنده پکیج‌های دیواری، سازنده لوازم و تجهیزات پزشکی، سازنده پنل‌های خورشید و فعال در زمینه انرژی تجدید پذیر، سازنده رطوبت سنج‌های لیرزی، سازنده دوربین مدار بسته خودرو، ردیاب و جی‌پی‌اس، شخصی، سازنده قطعات الکترونیک خودرو، سازنده قطعات و ماشین آلات صنعتی، تولید کننده نرم افزارهای صنعیت و طراحی مکاترونیکی دستگاه‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها