خبرهای داغ:
مراکز نیکوکاری باید همانند کمیته امداد به موضوع توانمندسازی توجه کنند و این سیاست موفق را در دستور کار خود قرار داده و با توانمندسازی و اشتغال زایی برای مددجویان به دنبال رفع فقر و محرومیت در جامعه باشند.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۵۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی رحمانی، فرماندار شهرستان بوئین زهرا با اشاره به گستردگی کارها در کشور و مشکلات در نقاط مختلف بیان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند مگر آنجایی که مردم حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: در بحث رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان نیز اگرچه وظیفه دولت اسلامی در این زمینه مشخص است ولی این امر باید با حضور مردم محقق شود چراکه وظایفی همچون انفاق یک دستور فردی و اجتماعی است.
فرماندار شهرستان بوئین زهرا افزود: مراکز نیکوکاری باید همانند کمیته امداد به موضوع توانمندسازی توجه کنند و این سیاست موفق را در دستور کار خود قرار داده و با توانمندسازی و اشتغال زایی برای مددجویان به دنبال رفع فقر و محرومیت در جامعه باشند.
وی گفت: امید است آغاز بکار این مرکز نیکوکاری که مقارن با هفته وحدت است سرمنشاء برکات در ارتقای سطح معیشت نیازمندان منطقه باشد.
در ادامه امام جمعه دانسفهان با اشاره به برخی آیات و روایات اظهارکرد: دستگیری از بندگان نیازمند از محبوب ترین کارها در درگاه الهی است.
حجت الاسلام حسین انصاری ادامه داد: اگرچه امروز مشکلاتی به لحاظ اقتصادی در جامعه وجود دارد ولی نباید محور زندگی که رعایت انصاف و دین مداری است را فراموش کنیم.
وی تأکید کرد: اگر ناتوانی وجود دارد اشکال در مسئولان و توان آنهاست که نمی توانند به خوبی قواعد فقهی و قوانین علمی را در اداره امور جاری کنند در واقع اگر به دین عمل کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین نیز در این مراسم هدف کمیته امداد امام (ره) را خدمت به مردم نیازمند با استفاده ظرفیت های مختلف مردمی دانست و بیان کرد: اگر مردم به صحنه بیایند بسیاری از مشکلات حل می شود و صحت این ادعا به واسطه تأثیر حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم در طرح های این نهاد به خوبی روشن است.
امیرمحبی با اشاره به فعالیت های انجام شده اعلام کرد: طی هفت ماهه سال جاری 67 میلیارد و 159 میلیون تومان درآمدزایی کمیته امداد استان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 385 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: تاکنون 14 مرکز نیکوکاری در استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده است که در نظر داریم با رویکرد واگذاری بخش قابل توجهی از اختیارات کمیته امداد به مردم، مراکز نیکوکاری جدیدی را در استان فعال کنیم.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: فعالیت مرکز نیکوکاری براساس توان و ظرفیت افراد موسس و منطقه مورد فعالیت مورد ارزابی قرار گرفته و پس از آغاز بکار، کمیته امداد امام (ره) تنها بر کار این مراکز مردمی نظارت دارد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها