خبرهای داغ:
با هم نوایی 300 عاشیق ایرانی و خارجی در مدح رسول خدا (ص)؛

کنگره بین المللی عاشیقلار در تبریز پایان یافت

نخستین کنگره بین المللی عاشیقلار، همنوای پیامبر مهربانی شب گذشته با اجرای صحنه ای 300 عاشیق ایرانی و خارجی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۶۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در این آیین، هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی را بهانه ای   برای برگزاری این کنگره دانست و گفت: در کنار چهره های شاخص علمی و جهادی همچون علامه های دوران طباطبایی و جعفری و سرداران رشید اسلام  باکری، یاغچیان و... ما صاحب فرهنگ و هنر، و موسیقی غنی سنتی نیز هستیم که در نوع خود  مایه افتخار ما است.

محمد حسین بلاغی فعالیت های حوزه هنری را محتوا محور و معرفی کرد و اظهار داشت: بر اساس همین نگاه محتوا محوری حوزه، شاهد رونمایی از سه اثر هنری تولیدی در روز افتتاحیه بودیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم سنت های قدیمی را بخشی از فرهنگ کشور معرفی کرد و گفت: فرهنگ و هنر نیز به نوبه خود جزوی از تمدن ما بوده و غنی نگه داشتن این فرهنگ یعنی صیانت از تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

رحمتی ادامه داد: خوشحالم که در استان ما زمینه ای فراهم شده است که موسیقی و فرهنگ سنتی آذربایجان به مردم ارائه شود.

تجلیل از مقام  هنری استاد حسن اسکندری، دکتر چنگیز مهدی پور، مهندس سید علوی و مهندس بهبودی معاون برنامه ریزی استاندار، به همراه جمعی از عاشیق های داخلی و خارجی و اجراهای گروه های متفاوت موسیقی عاشیقی از ایران و آذربایجان و ترکیه از دیگر برنامه های این اختتامیه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها