رئيس بسيج جامعه پزشكي استان مركزي مطرح كرد ؛

كاهش محروميت هاي پزشكي حاشيه شهرستان ها در طرح شهيد رهنمون/ تقويت نهاد خانواده اولويت مسئولين كشور نيست

رئيس بسیج جامعه پزشكي استان مركزي گفت : در سند ابلاغي جمعيتي و در حال حاضر ، نرخ رشد جمعيتي كشور پايين است و تقويت نهاد خانواده جزء اولويت مسئولين كشور نيست ؛ در حالي كه طلاق با افزايش قابل ملاحضه اي روبروست.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۴۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ دكتر جباري رئيس جامعه بسيج پزشكي استان مركزي در مجمع سالانه پزشكان ، پرستاران ، پيراپزشكان و كارمندان بسيج جامعه پزشكي استان كه با موضوع انقلاب اسلامي ، بسيج و مهدويت برگزار شد به نقش و جايگاه بسيج در 40 سال انقلاب پرداخت و افزود : بسيج در دوران پرافتخار دفاع مقدس و با ايثارگري ها و جان فشاني هاي خود اجازه نداد خاك ميهن ايران اسلامي به دست دشمنان بيفتد.

وي به خدمات ديگر بسيج در 40 سال انقلاب اشاره و خاطرنشان كرد : حدود سه دهه و بعد از پايان جنگ تحميلي ، بسيج به ارائه خدمت به مردم در مناطق محروم روي آورد و هرحركت بسيج در كشور بايد حمزه وصل بين امت و ولايت باشد واين با خدمت رساني و تبعيت از رهبري امكان پذيرخواهد بود .

دكتر جباري همچنين تصريح كرد : حدود 5 سال از ابلاغ سياستهاي كلي سلامت و افزايش جمعيت توسط مقام معظم رهبري ميگذرد و در اين مدت توفيق خاصي جهت عملياتي شدن اين سياستها بدست نيامده است .

وي به مراحل 5 گانه انقلاب كه از سوي رهبري ترسيم شده پرداخت و گفت : وقوع انقلاب ، تشكيل انقلاب اسلامي ، دولت اسلامي ، امت اسلامي و تمدن اسلامي 5 مرحله اي بود كه مقام معظم رهبري در سفر خود به استان كرمانشاه براي انقلاب ترسيم نمودند و بايد گفت ما درمرحله سوم آن ، يعني دولت اسلامي دچاروقفه شده ايم.

رئيس جامعه پزشكي استان مركزي همچنين گفت : در سند ابلاغي جمعيتي و در حال حاضر ، نرخ رشد جمعيتي كشور پايين است و تقويت نهاد خانواده جزء اولويت مسئولين كشور نيست ؛ در حالي كه طلاق با افزايش قابل ملاحضه اي روبروست.

وي مطالبه گري بسيج درموضوع بهداشت و درمان كشور را لازم و ضروري دانست و افزود : در سند ابلاغي سلامت كشور به اولويت در پيشگيري بهداشت و درمان پرداخته شده و اين درحاليست كه حدود 90 درصد به موضوع درمان پرداخته شده و مابقي اقدامات در بخش هاي ديگر است .

جباري همچنين تصريح كرد : نرخ رشد باروري و افزايش جمعيت ازموئلفه هاي قدرت هر كشوري ميباشد و برخي از دشمنان به كاهش شديد جمعيت درسال هاي آينده اذعان دارند و آنرا فرصتي براي پايان دادن به قدرت جمهوري اسلامي ايران دانسته اند.

وي به طرح شهيد رهنمون هم پرداخت و گفت : شهيد رهنمون در دوران دفاع مقدس ابداع كننده بيمارستان هاي صحرائي بوده و از سال 1370 كه بسيج جامعه پزشكي راه اندازي شد ، درسه سطح اعزام پزشكان عمومي ، متخصص و ايجاد بيمارستان صحرايي در مناطق روستائي و محروم كشور اقدامات خوبي صورت گرفت.

دكتر جباري به حضور 11.5 ميليون نفر در مناطق حاشيه اي شهرها اشاره وگفت: درگذشته خدمات پزشكي درمناطق روستائي انجام ميگرفت و از سال 96 و با هدف كاهش محروميت هاي بهداشت و درماني در مناطق حاشيه اي شهرها اين حركت به سمت محله هاي محروم استان ها سوق داده شد.

وي در پايان به مزيت هاي طرح شهيد رهنمون هم پرداخت و تصريح كرد : در اين طرح تيم پزشكي اعزامي به مناطق به طور ثابت حضور خواهند داشت و با اين اقدام ، خيلي از هزينه ها در موضوع درمان با كاهش خوبي مواجه خواهند شد و منابع مالي هدر نخواهد رفت.

ارسال نظرات