جانشین آموزش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای حل مشکلات کشور باید به جوانان میدان دهیم و به جوانان بسیجی اعتماد کنیم و اجازه دهیم این جوانان با تفکر بسیجی مشکلات را حل کنند.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۳۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ پاسدار سعید فرجیان زاده جانشین آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در همایش بسیج مهندسین در اراک گفت : نظریه بسیج در سال 50 توسط حضرت امام مطرح شد و بعد از تشکیل انقلاب ایشان دستور تشکیل سازمان بسیج مستضعفین را دادند،در شرایط امروز کشور نیاز است همچون دوران جنگ از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در کشور بهره برد.

وی افزود: نقش بسیج در جنگ یک نقش بی دلیل است،این فرمول بدیع حضرت امام برای کشورهای غیر اسلامی هم استفاده شد و اگر در سوریه و عراق بسیج شکل نمی گرفت امروز پیروز نمی شدند،حزب الله لبنان با بهره گیری از الگوی بسیج به یک قدرت در منطقه تبدیل شده است.

جانشین آموزش ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: درس های بزرگی می توانیم از اقدامات مهندسان بسیجی در جنگ بگیریم که امروز نیازمند آن اقدامات داریم.

سردار فرجیان زاده اظهار داشت: با توجه به بررسی دقیقی که انجام شده است تنها 20 درصد از مشکلاتی که در کشور وجود دارد بر اثر تحریم ها است و 80 درصد مشکلات در اثر مدیریت های غلط و غیر انقلابی است.

وی تأکید کرد: درواقع برای خروج از این موقعیت بحرانی می‌طلبد مدیران با روحیه جهادی و بسیجی به مردم خدمت کرده و مشکلات را به‌صورت ریشه‌ای حل کنند.

جانشین آموزش ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بن‌بستی در کشور بر اثر تحریم ها ایجاد نشده است،با استفاده به موقع از ظرفیت ها می توان به موقعیت های مناسبی دست پیدا کرد.

وی بیان داشت: پل بعثت و پل خیبر یک شاهکار بزرگ مهندسی در جنگ بود که رادیو آمریکا در مورد این شاهکار مهندسان بسیجی گفته بود یکی از تاک تیک ترین عملیاتی که انجام گرفته است ساخت این پل ها بوده است،همچنین ژنرال های باسابقه پاکستانی با دیدن پل گفتند معجزه اسلام در این پل ها مشاهده می شود.

سردار فرجیان زاده افزود: مهندسین معمولا از نخبگان یک کشور حساب می شوند، یادی از شهدایی که این کارها را انجام دادند می کنیم؛ از شهید هدایت الله طیب گرفته که از دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه های آمریکا بود که در جنگ به شهادت رسید و شهید مهندس رضوی از دانشجویان دانشگاه تهران،شهید ناجیان از دانشگاه علم و صنعت و شهید احمد حسینی که قائم مقام لشگر 42 بودند که در ساخت پل نقش بسیار زیادی ایفا کردند.

وی ادامه داد: در وصیت نامه های این بزرگواران به طور مشترک به سه نکته ولایت پذیری،توجه به بیت المال و توجه به بسیج و بسیجیان تأکید شده است.

سردار فرجیان زاده اضافه کرد:1400 مهندس بسیجی در دفاع مقدس وجود دارد که همگی از برجستگان و نخبگان کشور بودند که با شاه کارهایی که انجام دادند کشور را در برابر حملات ناجوان مردانه دشمنان حفظ کردند.

وی افزود: مهندسین بسیجی در دفاع مقدس درس خود باوری و خود توانستن به جوانان ایرانی دادند که امروزه نیازمند تقویت این روحیه در جوانان خود هستیم.

سردار فرجیان زاده تاکید کرد: اگر مسئولی از ضعف و ناتوانی سخن بگوید، به‌طور حتم دشمن چیره شده و برنامه‌های خود را در راستای شکست ایران توسعه می‌بخشد، اما وقتی صحبت‌ها حول محور توانایی و اقتدار داخلی باشد دشمن دلسرد و مأیوس خواهد شد.

جانشین آموزش ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را بشناسیم و به مردم معرفی کنیم،بخشی از این دستاوردها عبارتند از؛ رتبه پنجم و ثروت مند ترین در سرمایه هایی چون نفت،گاز،زغال سنگ،جنگل و...،چهارمین کشور در سوخت های فسیلی،دومین کشور از نظر تولیدات هیدروکربن،یازدهمین کشور در ذخایر، نوزدهمین کشور در ذخایر طلا،دوازدهمین کشور در ذخایر ذغال سنگ،سیزدهمین کشور در بخش تنوع زیست محیطی،در بخش سلامت که شاخصه های مختلفی می تواند داشته باشد مثل امید به زندگی از 45 به 76 رسیدیم،در حوزه تولیدات کشاورزی و تولیدات غلات در شاخه سیزده داریم،در استفاده از زمین های کشاورزی رتبه 21 را داریم،در ماشین آلات کشاورزی رتبه 22 را داریم،از نظر محصولات دائمی کشاورزی رتبه 18 را داریم.

وی در رابطه دستاوردها در بخش انرژی افزود: رتبه دوم در بخش شاخص توسعه ،رتبه دوم در ذخایر گاز طبیعی،رتبه سوم را درتولید گاز طبیعی داریم،رتبه سوم در تولید نفت در جهان،در تولید برق رتبه پانزدهم،در تولید کارانه پالایشگاه رتبه پانزدهم و در تولید بنزین رتبه پانزدهم را داریم.

سردار فرجیان زاده اظهار داشت: در رابطه با بخش صنعت رتبه دوازدهم در تولید سیمان،تولید آلومینیوم رتبه نوزدهم،در صنعت هواپیمایی کشور رتبه دهم،در صنعت خودرو رتبه شانزدهم،در تولید گچ رتبه سوم، در تولید مس رتبه دوازدهم،در تولید آهن و فولاد رتبه هشتم،در تولید سنگ های تزئینی رتبه سوم،در تولید روی رتبه سیزدهم،در تولید فیروزه رتبه اول و در تولید فولاد رتبه سیزدهم را داریم.

وی افزود: همچنین در بخش فناوری و علمی پژوهشی کشور دارای یک رتبه بالایی است که باید این توانمندی ها و ظرفیت های کشور را به طور واقعی به دوستان خود معرفی کنیم.

جانشین آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات کشور باید به جوانان میدان دهیم و به جوانان بسیجی اعتماد کنیم و اجازه دهیم این جوانان با تفکر بسیجی مشکلات را حل کنند.

ارسال نظرات