خبرهای داغ:

گزارشی از فعالیت های بسیج اقشار استان قم

نشست خبری مسؤولان اقشار بسیج استان قم به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برگزار شد و مسؤولان بسیج اقشار گزارشی از فعالیت های خود ارائه کردند.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۹۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
گزارشی از فعالیت های بسیج اقشار استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تقوایی مسؤول روابط عمومی سپاه علی بن ابی طالب در نشست خبری مسؤولان اقشار بسیج استان قم به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین که به همت خبرگزاری تسنیم پیش از ظهر امروز در ساختمان خاتم برگزار شد با تبریک میلاد پیامبراکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) گفت: بیش از ۲۰ قشر بسیج در سازمان بسیج مستضعفین وجود دارد که تلاش شده است تمامی اقشار جامعه را پوشش دهد و در این جلسه چند تن از مسؤولان اقشار بسیج استان قم گزارشی در زمینه فعالیت‌های خود ارائه خواهند کرد.

در آغاز حسین نیکوکلام مطهر مسؤول بسیج مهندسین صنعت به بیان نطرات خود پرداخت و گفت: بسیج مهندسین مانند سایر اقشار در زمینه تربیت مهندسین تراز انقلاب اسلامی برنامه ریزی می‌کند و با توجه به اولویت اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب معین کرده اند چندین شاخصه مهم را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: نخستین بخشی که بسیج مهندسین صنعت به ویژه در شرایط امروزی پیگیری می‌کند حمایت از تولید ملی است؛ تصمیم گرفته شده است با توجه به فضایی که بسیج اعم از دانشگاه، دانش آموز و محلات در اختیار دارد مهندسین بسیجی با برگزاری کارگاه‌های ترویجی نسبت به آگاهی دادن مردم تلاش کند؛ تأسیس کلینیک صنعت، همکاری با دولت و مجموعه استانداری از دیگر فعالیت‌های بسیج مهندسین صنعت است.

در ادامه محمود فاضل مسؤول بسیج علمی و پژوهشی استان قم گزارشی در زمینه فعالیت‌های خود ارائه کرد و گفت: حمایت از مبتکران و نو آوران، حمایت از مسؤولان استانی، حمایت از عموم جامعه، حمایت از دانش آموزان و جوانان و حمایت از خواص جامعه از جمله بسته‌های حمایتی بسیج علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مشکل مبتکران مسائل مالی است که بسیج علمی و پژوهشی تلاش می‌کند نیاز‌های مالی آن‌ها را برطرف سازد به گونه‌ای که از بدو تشکیل تا کنون بیش از ۸۰ اختراع را مورد حمایت قرار داده است؛ از سوی دیگر برخی سازمان‌ها برای انجام برخی تحقیقات درخواست خود را به بسیج علمی و پژوهشی ارائه می‌کنند که بسیج علمی و پژوهشی نیز آن را به افراد متخصص ارائه می‌دهد و در مقابل برای پژوهشگران کسری خدمت در خواست می‌کند.

مسؤول بسیج علمی و پژوهشی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در زمینه علوم انسانی اسلامی گفت: در زمینه علوم انسانی اسلامی فعالیت‌های فراوانی در پژوهشگاه‌های استان قم انجام شده است، اما متأسفانه تمامی آن‌ها به صورت جزیره‌ای عمل کرده اند که باید به همدیگر متصل شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که حوزه علمیه در رأس اسلامی سازی علوم قرار دارد با جلسه‌ای که در ماه رمضان سال جاری با آیت الله اعرافی داشتیم پیشنهاد دادیم که کار‌های نرم افزاری را حوزه‌های علمیه انجام دهند و کار‌های سخت افزاری را سازمان بسیج علمی و پژوهشی متقبل می‌شود؛ امیداوریم در آینده نزدیک کارگروهی در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود تشکیل شود.

در ادامه حسین رضایی مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم با بیان این که بسیج جامعه پزشکی استان قم تلاش می‌کند خدمات خود را در قالب گفتمان انقلاب اسلامی به مردم ارائه دهد، گفت: ارائه خدمات ۱۵ تیم پزشکی در ۱۵ منطقه محروم قم با پوشش ۵ هزار نفر و استقرار در قرارگاه اربعین به صورت شبانه روز و ویزیت ۱۲ هزار زائر همچنین ارائه ۵۰۰ میلیون خدمات رایگان از جمله فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی استان قم است.

داود محبی مسؤول بسیج دانشجویی استان قم نیز گفت: برگزاری اردو‌های جهادی در قالب ۲۱ گروه در ۹۰ شهر و روستا، انجام ۳۲۰ پروژه عمرانی، ۱۰۰ هزار مخاطب در مباحث فرهنگی و ۶ هزار مخاطب در زمینه مسائل آموزشی، بهداشتی و درمانی از جمله فعالیت‌های بسیج دانشجویی استان قم است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار