خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر در حوزه حج همه هماهنگی‌ها به خوبی صورت بگیرد و اهداف حج با جدیت مورد توجه قرار گیرد و دغدغه دینی وجود داشته باشد، حج و زیارت و عتبات عالیات با اثرگذاری بیشتری همراه خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۳۸۴۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، با تأکید بر اینکه حج فرصت بسیار عظیمی به شمار می‌آید، اظهار کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به حج هدایتگری و جهت‌دهی داشته و دارند و به همین خاطر حج در عصر ما اقامه شد.
وی تصریح کرد: امام باقر (ع) فرمودند اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت بنا شده است و سپس در پاسخ به این سؤال که کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است فرمودند ولایت از همه برتر است زیرا ولایت كلید آنها و شخص والى دلیل و راهنماى آنهاست.
امام جمعه قزوین افزود: امام باقر (ع) فرمودند اگر کسی همه شب‌ها را نماز بخواند، همه روزها را روزه بگیرد و هر ساله حج آورد و همه مال خود را در راه خدا انفاق کند اما به ولایت و امامت توجه نداشته باشد در قیامت هیچ ثوابی نخواهد داشت و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر در حوزه حج همه هماهنگی‌ها به خوبی صورت بگیرد و اهداف حج با جدیت مورد توجه قرار گیرد و دغدغه دینی وجود داشته باشد، حج و زیارت و عتبات عالیات با اثرگذاری بیشتری همراه خواهد شد.
آقای حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور نیز در ابتدای این دیدار بیان کرد: تلاش می‌کنیم در راستای فلسفه حج و زیارات حرکت کنیم و اگر چه طبق تقسیم بندی‌ها در حوزه اجرایی مسئولیت داریم اما تلاش می‌کنیم تا در حوزه فرهنگی نیز بیشترین بالندگی را داشته باشیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها