صبح امروز و همزمان با هفته بسیج در محل استانداری زنجان صورت گرفت:

نشست رییس سازمان بسیج اساتید کشور با استاندار زنجان

دکتر مجتبی زارعی همزمان با هفته بسیج در محل استانداری زنجان با فتح الله حقیقی، استاندار این استان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۰۸۳۷۲۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

نشست رییس سازمان بسیج اساتید کشور با استاندار زنجان

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، دکتر مجتبی زارعی در دیدار با استاندار زنجان ضمن بیان اینکه استادان بسیجی درباره وضعیت کشور مطالعه و کار کارشناسی انجام داده اند که طی آن سازمان بسیج اساتید کشور به یک طرح اعتلا رسیده است گفت: بسیج اساتید معتقد است نظام اداری علم در کشور باید متحول شود. هم اکنون دانشگاه‌های نسل سوم در دنیا در حال فعالیت هستند و ما باید روابط اداری در حوزه علم را اصلاح کنیم تا از غلبه بروکراسی بر نظام علم کشور بکاهیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از آمار و فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید کشور گفت: جمعیت ۳۵ هزار نفره استادان بسیجی و ۴۰۰ کانون نوع اول بسیج اساتید، باید با مسائل کشور گره بخورند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: خداوند متعال و تعالیم دینی ما برای کار و کارگر ارزش فراوانی قائل شده است. ما نیز باید بر این مبنا حرکت کنیم تا خداوند متعال نیز برکات خود را بر کشور نازل فرماید.

دکتر زارعی همچنین گفت: رتبه علمی ایران با تلاش دانشمندان فهیم و پرتلاش ایرانی در دنیا بسیار خوب است. اما با کمال تاسف در تولید کار و ثروت نقش پررنگی ندارند.

 وی گفت: استادان بسیجی موظف به اجتهاد منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت علمی خود برای حلّ مسائل کشور هستند. ما نیز در طول یکسال گذشته بر همین منوال حرکت کردیم و ضمن انتقاد از رویکردهای نادرست در برخی بخش‌های اجرایی و تقنینی کشور، راه حل‌های علمی خود را نیز در قالب بسته‌های سیاستی به رییس جمهور محترم و هیات دولت ارائه کردیم.

دکتر زارعی ضمن ابراز خرسندی از خشنودی رهبر معظم انقلاب از ارائه راه حلّ توسط استادان بسیجی طی روزهای گذشته گفت: حدود ۱۵۰۰ استاد بسیجی در استان زنجان وجود دارند که ظرفیت آنها در خدمت کشور و استانداری و نهادهای اجرایی استان هست.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه بسیج، شهدای علمی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: استادان بسیجی آماده‌اند تا با تمام وجود در خدمت انقلاب و نظام اسلامی باشند.

استاندار زنجان نیز در ادامه ضمن خوشامدگویی به رییس سازمان بسیج اساتید کشور و هیات همراه گفت: بسیج شریف ترین قشر جامعه بوده است و هیچ وجدان منصفی نقش بی بدیل بسیج را چه در دوران گذشته و چه اکنون نمی تواند انکار کند.

فتح الله حقیقی ضمن بیان نقش تاریخی بسیج در حوادث مختلف کشور گفت: امام راحل نیز خود را یک بسیجی می‌دانست. در همه کارشکنی‌ها و عداوت‌هایی هم که دشمنان انقلاب اسلامی با مردم کشور داشته و دارند، روحیه بسیجی توانسته است ما را سرافراز کند.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت به خدمت گرفتن مدیران چابک و بسیجی در کشور گفت: امروز نیز یک پروژه در استان که با کمک بسیج به بهره برداری می رسد، افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت‌های کشور در حوزه های مختلف، تاکید کرد: سپاه پاسداران با حمله دقیق و هوشمندانه‌ای که به مواضع مزدوران و ضدانقلاب داشت و از فاصله ۸۵۰ کیلومتری و با دقت بالا آنها را مورد هدف قرار داد، اقتدار کشور را افزایش داد و هوشمندی سپاه را به دنیا نشان داد.

وی ضمن تقدیر از پژوهش‌هایی که در کشور صورت می گیرد تاکید کرد: هنر ما باید در این باشد که علم را به ثروت تبدیل کنیم که اگر این غفلت را نمی داشتیم اکنون در جایگاه اقتصادی بهتری می بودیم.

استاندار زنجان با تقدیر از نگاه جدید بسیج اساتید گفت: متاسفانه این نگاه که از ضروریات کشور است، در گذشته وجود نداشت. اما خوشبختانه اکنون گفتمان بسیج اساتید به گفتمان غالب در دانشگاه‌ها تبدیل شده است.

فتح الله حقیقی در ضمن بیان کرد که از ظرفیت استادان دانشگاه به خصوص استادان بسیجی به عنوان هیات اندیشه ورز در ارائه مشاوره‌های علمی به استانداری استفاده کرده و خواهد کرد که طی روزهای آتی عملیاتی خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارائه برنامه‌های عملیاتی برای توسعه و پیشرفت استان گفت: مطالعات بنده در حوزه کاستی‌های استان زنجان برای رفع آنها در حال انجام است که در این راه نیازمند ارائه مشاوره‌های علمی ازسوی استادان بسیجی و ظرفیت‌های علمی استان هستیم.

ارسال نظرات