جهانسوز گفت: بسیج مهندسین کشاورزی با در اختیارداشتن 10 هزار مهندس در سال ۹۲ طرح بسیج همگام با کشاورز را کلید زد و در گام نخست و با هدف علمی سازی کشاورزی اقدام به تولید محتوای علمی نمود.
کد خبر: ۹۰۸۳۵۷۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدرضا جهانسوز مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در نشست خبری رونمایی از 5 عنوان کتب آموزشی کشاورزی و دامپروری که عصر روز گذشته (5آذرماه) در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد ضمن ارایه گزارشی از عملکرد طرح همگام با کشاورز اظهار داشت: بسیج مهندسین کشاورزی با در اختیارداشتن 10 هزار مهندس در سال ۹۲ طرح بسیج همگام با کشاورز را کلید زد و در گام نخست و با هدف علمی سازی کشاورزی  اقدام به تولید محتوای علمی زیرنظر پژوهشکده امنیت غذایی نمود؛ گام بعدی توانمندسازی و پس از آن شبکه سازی مهندسین کشاورزی برای حضور در روستاهای هدف بود.

جهانسوز با اشاره به همکاری محققان موسسه تحقیقات برنج کشور در این طرح افزود: در سال 97 با اجرای دقیق برنامه‌های ترویجی و آموزشی، این طرح بنابر تائید سازمان جهادکشاورزی استان گیلان به افزایش عملکرد منجر شده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی به اختلاف قابل توجه سطح عملکردی میان کشاورزان نمونه و میانگین ملی گفت: در برخی از نقاط، میزان محصولات کشاورزان از یک تا 21 برابر با یکدیگر تفاوت دارد و همچنین در سال زراعی گذشته در بیش از 11 هزار نقطه شاهد افزایش عملکرد محصول بودیم.

وی با اشاره به تقاضای 20هزار کشاورز برای استفاده از طرح همگام با کشاورز سازمان بسیج مهندسین در سال زراعی جاری گفت:  خدمات این طرح شامل ایجاد کانون‌های یادگیری در 7000 روستا، آموزش و توانمندسازی 3500 نفر از مهندسین کشاورزی به عنوان مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز، ایجاد شبکه مشاوره آنلاین، تولید محتوای آموزشی کاربردی، تجهیز 7000 پایگاه‌ مقاومت روستایی به کتابخانه‌های تخصصی کشاورزی است.

جهانسوز در پایان اعلام کرد: طرح مدیریت هوشمند کشاورزی توسط این سازمان دنبال می‌شود که در این رابطه به منظور کمک به دولت، این طرح توسط سازمان بسیج مستضعفین به دولت ارائه شده است.

ارسال نظرات