خبرهای داغ:
یوسف سبزپوشان
آیت الله رحیمی؛ امام جمعه خمینی شهر:
اقامه نماز وحدت با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی، مسئولین ادارات و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان خمینی شهر در حسینیه ثارالله؛ خیمه شهدای بسیج
کد خبر: ۹۰۸۳۴۳۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر، در پنجمین روز از هفته مبارک بسیج و در گرامیداشت هفته وحدت، نماز جماعت ظهر و عصر با عنوان نماز وحدت به امامت آیت الله رحیمی؛ امام جمعه خمینی شهر اقامه گردید.

آیت الله رحیمی در سخنانی با اشاره به اجتماعی بودن مکتب اسلام و تاکید بر اقامه احکام آن در قالب جماعت عنوان کرد: تمام اهداف متعالی اسلام با وحدت و اجتماع مومنین محقق می شود و ضربه هایی هم که دنیای اسلام تاکنون متحمل شده، ناشی از تفرقه و دوری مسلمین ازهم بوده است و اکنون ضرورت این وحدت بیشتر احساس می شود. بنابراین لازم است بر مبنای قرآن و حول محور اهل بیت علیهم السلام این اتحاد و هم افزایی صورت بگیرد تا ضمن شکست و نابودی دشمنان، مومنین از برکات احکام اسلام بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در خمینی شهر گفت: اصل در اقامه نماز بر جماعت و در مسجد است و نماز فرادا یک نوع اجازه و رخصت است که متاسفانه الان بدون دلیل جایگزین اصل شده که لازم است وضعیت اصلاح شود و نماز جمعه و جماعت در اولویت توجه مردم و برنامه ریزی مسئولین قرار بگیرد.

وی در ادامه با نگرانی شدید خود از ترویج تفسیر غلط از فراز شریفه " لا اکراه فی الدین " که احکام اسلام اجباری نیست خصوصا در سطح مدارس، اظهار داشت: متاسفانه این برداشت ناقص، نادرست و بعضا مغرضانه و ترویج و آموزش آن بین نوجوانان و جوانان باعث شده که افرادی نه تنها در امور فردی که در احکام و مسائل اجتماعی هم تقیید نداشته باشند.

امام جمعه خمینی شهر تاکید کرد: عدم اجبار، در اصل پذیرش دین اسلام است و اگر کسی اسلام را قبول کرده و خود را مسلمان می داند، باید به اجرا و رعایت احکام آن الزام داشته باشد و اگر آن دستورات از طرف فردی ترک گردد، موجب حد و مجازات است.

ارسال نظرات