خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از جانمایی مخازن شن و مواد یخ زدا در 200موقعیت این منطقه برای مشارکت مردمی و استفاده عموم شهروندان در زمان بارش برف خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۳۳۶۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار با بیان این مطلب افزود: اولویت مدیریت شهری در زمان بارش های سنگین، پاکسازی بزرگراه ها و محورهای اصلی است و برف روبی از کوچه ها در ساعات اولیه بارش فقط با مشارکت شهروندان امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: به منظور مدیریت بارش های سنگین فصلی، تجهیزات و ماشین آلات برف روبی در 14 جایگاه از نواحی هفت گانه منطقه مستقر شده اند و مدیریت شهری منطقه 20 همزمان با آغاز بارش برف برای پاکسازی معابر اصلی و بزرگراه های شهری آمادگی لازم را دارد.

افشار ادامه داد: سایت های اصلی و فرعی برف روبی در خیابان های شهید رجایی، شهید نبی پور، چهارراه چشمه علی، کمیل شمالی، شهید دستواره، شهید رحیمی، سیزده آبان، امین آباد، ورامین و میادین دولت آباد، شهید بروجردی، معلم، شهدای شاملو و روستای غنی آباد مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه نواحی هفتگانه برای پاکسازی معابر از ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران خدمات شهری زیرمجموعه خود استفاده می کنند، گفت: علاوه بر امکانات نواحی، 35 دستگاه ماشین آلات شامل لودر، گریدر، جرثقیل، بالابر، انواع کامیونت، بابکت و تانکر در اختیار سایت های برف روبی است که با شروع بارش برف مورد استفاده قرار می گیرند.

200 مخزن شن در دسترس شهروندان منطقه 20 است 

افشار با اشاره به اینکه اولویت شهرداری پاکسازی و باز نگه داشتن مسیر های بزرگراهی و محورهای اصلی است، افزود: برای اینکه شهروندان در کوچه ها و جلوی درب منازلشان دچار مشکل یخ زدگی نشوند، باید با استفاده از مواد یخ زدا به یاری مدیریت شهری بیایند.

وی زمان را به عنوان مهمترین مولفه در شرایط بارش های سنگین برشمرد و گفت: به منظور دسترسی آسان شهروندان به مواد یخ زدا، 200 مخزن حاوی شن در موقعیت های مختلف نواحی هفت گانه منطقه 20 تعبیه شده است.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: شناسایی نقاط حساس، معرفی تجهیزات و ماشین آلات، پتانسیل نیروی انسانی، معرفی سایت های برف روبی، مسیر حرکت ماشین آلات، اولویت های پاکسازی، تعداد و مکان مخازن شن، عملیات های اجرایی مدیریت شهری و نحوه مشارکت شهروندان از جمله اطلاعاتی است که علاوه بر رسانه ها از طریق شورایاران، نخبگان محلی، ائمه جماعات و تمامی افرادی که به عنوان سرمایه های اجتماعی در محلات شناسایی شده اند نیز در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

 

ارسال نظرات