عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در اجتماع بسیجیان شهرستان محلات گفت: مطالبه گری بر اساس قانون اساسی را یکی از مهمترین وظایف بسیج است چرا که با مطالبه گری صحیح مشکلات کشور به سادگی بر طرف خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۳۳۴۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس دهم، در اجتماع "شکوه مقاومت" بسیجیان شهرستان محلات با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج و استفاده امروز ما از این شجره طیبه گفت: اگر بسیج و حرکت بسیج نبود ایران اسلامی در جنگ هشت ساله استقلال خود را از دست داده بود.

وی ادامه داد: اگر بسیج در دوران دفاع مقدس نبود، قطعا نتیجه جنگ چیزی غیر از این بود و امروز همه بسیجیان باید به دوران طلایی دفاع مقدس افتخار کنند.

شناسایی و مقابله با تفکر نفوذی‌ها از وظایف بسیجیان است/سرنخ مشکلات اقتصادی کشور در دست نفوذی‌ها

این نماینده مجلس افزود: بسیج همیشه در مقاطع مختلف با شناخت رسالت خود، به وظیفه شرعی خود عمل کرده و پس از حضور در عرصه دفاع مقدس، امروز بسیج برای حفاظت از انقلاب و دستاوردهای خون شهدا باید با شناخت شرایط روز در جهت صحیح حرکت کند و امروز شناخت و مقابله با جریان نفوذ در کشور یکی از وظایف بسیج است.

حاجی دلیگانی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سال 94 برای مقابله با ورود نفوذی ها به مراکز تصمیم سازی بیان کرد: نفوذی ها، افرادی هستند که تفکرات آنها با اصل اساسی انقلاب متفاوت است و کسی که نظام محاسباتی او با نظام فکری غرب بسته شده و آرمان انقلاب را قبول ندارد نمونه ی بارزی از یک نفوذی در نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: تمام دلسوزان نظام و دیندارانی که به دنبال اعتلای پرچم اسلام هستند باید برای مقابله با نفوذی ها اتفاقات و رخدادهای روز را رصد کنند و آگاهی دادن به مردم در خصوص افراد نفوذی یکی از وظایف ماست و سرنخ مشکلات اقتصادی کشور در دست افراد نفوذی است.

نماینده شاهین شهر در مجلس افزود: شناخت و بیان آثار و نمودهای نفوذ برای مردم از وظایف مردم است و در بحث برجام افراد نفوذی اجازه ندادند برجام به نفع مردم تمام شود و از جاسوسانی که در تیم مذاکره کننده حضور داشته تعدادی دستگیر و برخی فراری شدند.

تلاش جریانی خاص برای وابستگی کشور/ضربه مستقیم به اقتصاد کشور با اجرای سیاست‌های غلط پولی و مالی

حاجی دلیگانی با اشاره به تلاش جریانی خاص در کشور که به دنبال وابستگی کشور و خسته کردن مردم از نظام و انقلاب است اظهار کرد: در حالی که یک درصد جمعیت دنیا و یک درصد سرزمین دنیا  در اختیار ماست، 7 درصد منابع زیر زمینی دنیا را داریم و مسئولین اجرایی و تصمیم گیر باید در راستای استفاده و توزیع صحیح این منابع گام بردارند و اگر مسئولین اراده کنند می‌توانند اقتصاد کشور را درست کنند و اگر کسی کوتاهی می‌کند باید محاکمه شود.

وی ادامه داد: با بسته ارزی 21 فروردین سال جاری، ذخایر ارزی کشور به حرج گذاشته شد و این دقیقا در زمانی رخ داد که شاهد تهدید دشمنان به تحریم بودیم و حاصل اجرای این بسته ارزی بدهی 12 میلیارد دلاری کشور شد.

این نماینده مجلس افزایش 4 برابری نقدینگی از سال 92 تا کنون را یکی از دلایل ضربه به اقتصاد و کاهش ارزش پول ملی دانست و بیان کرد: وظیفه و رسالت امروز ما، حفظ دستاوردهای بسیج و بسیجیان است و باید دستاوردهای بسیج را به درستی برای مردم بازگو کنیم و تاریخ گواه است دوری از تفکرات بسیج زمینه ساز مشکلات کشور بوده است.

 

طبق قانون اساسی، دولت موظف به رفع مشکلات اساسی مردم است

حاجی دلیگانی با اشاره به تلاش عده ای برای منحرف کردن افکار عمومی مردم گفت: مردم باید بدانند ریشه مشکلات امروز آنها در کجاست، طبق قانون اساسی نیازهای اصلی مردم باید توسط دولت برطرف شود و دولت مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد، اما جریانی با وجود اعطای بیشترین اختیارات به رئیس جمهور، افرادی به دنبال آن هستند رهبری را به عنوان مقصر اصلی جلوه دهند و این در حالیست که امروز رئیس جمهور با اختیارت خود میتواند قوانین مصوب مجلس را برای مدتی متوقف و حتی اجرای احکام قضایی را به حالت تعلیق در آورد.

وی افزود: رهبری طبق قانون در خصوص عزل رئیس جمهور هیچ وظیفه‌ای ندارد و طبق قانون اگر نیاز به عزل رئیس جمهور باشد، مجلس باید در راستای استیضاح گام بردارد.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در خاتمه، مطالبه گری بر اساس قانون اساسی را یکی از مهمترین وظایف بسیج عنوان و خاطر نشان کرد: اگر مطالبه گری از تمامی مسئولین به درستی انجام شود مشکلات کشور به سادگی برطرف خواهد شد و مردم باید در انتخابهای خود بیشترین دقت را داشته باشند و با شناسایی و حذف نفوذی‌ها کشور را به دست مسئولین بسیجی با لیاقت بسپارند.

ارسال نظرات