اشتغال ۲۰۰ نفر در بوشهر توسط یک کار آفرین بسیجی /تولید آلورا توسط بسیجیان بوشهری

کار آفرین بسیجی گفت: با احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در حوزه کاشت آلورا به صورت مستقیم برای بیش از 200 اشتغال ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۰۸۳۳۲۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، با توجه به ظرفیت و آسیب شناسی که در استان بوشهر انجام شده است روستای آبطویل از توابع بخش مرکزی شهرستان بوشهر به عنوان اولین دهکده اقتصادمقاومتی استان بوشهر معرفی و فعالیت هایی در حوزه کشاورزی توسط بسیجیان آغاز شده است.

در اولین دهکده اقتصاد مقاومتی استان بوشهر عملیات کاشت و برداشت و تولید آلورا توسط بسیجیان انجام می شود که در فرایند خشک کردن آلورا به صورت میانگین ماهانه به هر خانوار بیش از 1میلیون و 200 هزار تومان درآمد خالص دارد.

بیش از 90 درصد خشک کردن آلورا در دهکده اقتصاد مقاومتی آبطویل بوشهر انجام می شود که 12 ساعت زمان برای خشک کردن در دستگاه های مکانیزه نیاز است و بعد از انجام عملیات خشک کردن پوست و ژله آلورا به کارخانه جهت استفاده دارویی و دمنوش ارسال می شود.

 

سجادی کار آفرین بسیجی در گفت و گو با سپاس با اشاره به کشت آلورا در روستای بخش مرکزی شهرستان بوشهر، گفت: با توجه به اینکه کشاورزان به سیستم های دولتی اعتماد ندارند در دهکده اقتصاد مقاومتی استان بوشهر کود، نهال و نوار آبیاری به ارزش 8 الی 12 میلیون تومان به آنها داده می شود و بعد از برداشت محصول در دریافت سود به صورت اقصادی و بدون هیچ گونه سود بانکی مبلغ را بر می گردانند.

این سرمایه گذار حامی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: آلورا گیاه دارویی است که با استفاده از کتاب بوعلی سینا با عنوان "صبر زرد" مطرح شده است و خواستگاه اصلی آن در جنوب ایران است.

سجادی عنوان کرد: حدود 14 هکتار مزرعه مادری و 45 هکتار زمین کشاورزان تحت پوشش در استان بوشهر در حال کشت آلورا هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات فروش رفع شده است و تلاش داریم کشاورزان را به توان کاشت و تولید برسانیم که بعد از خودکفایی کامل به مناطق دیگر کشور جمهوری اسلامی ایران مهاجرت خواهیم کرد.

این حامی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر فعالیت اقتصادی و فرهنگی در کنار همدیگر نباشد قطعا دچار مشکل خواهیم شد؛ اگر روحیه جهادی و بسیجی در تولید وجود نداشته باشد موانع بزرگی ایجاد خواهد شد.

سجادی عنوان کرد: با توجه به اینکه طی سالهای گذشته پوست خشک آلورا وارداتی بود اما امروز با فعالیت جهادی کشاورزان بوشهری ماهانه بیش از 40 تن آلورا خشک به کارخانه ها تحویل داده می شود.

این بسیجی خاطرنشان کرد: با احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در حوزه کاشت آلورا به صورت مستقیم برای بیش از 200 اشتغال ایجاد شده است.

سجادی سرمایه گذار در دهکده اقتصاد مقاومتی گفت: در سالهای گذشته کشت سبزیجات انجام می شد اما به دلیل عدم بازار مناسب در فروش مشکلات بسیاری وجود داشت.

وی افزود: با کاشت آلورا تا 5 سال به صورت قطعی محصولات به فروش می رسد و در این فرآیند ماهانه بین 4 تا 5 میلیون تومان سود برای کشاورزان دارد.

سجادی اظهار کرد:  در هر نیم هکتار سالانه 20 تن محصول برداشت می شود؛ در زمینی که کاشت انجام می شود به صورت میانگین می توان 5 سال از آن استفاده کرد.

منبع: دانا
ارسال نظرات
آخرین اخبار