رایزن بازرگانی ایران در اندونزی از افزایش ۴۳ درصدی ارزش صادرات به اندونزی در 7 ماهه امسال خبر داد و گفت: صادرات به اندونزی به رقم 402 میلیون دلار سید.
کد خبر: ۹۰۸۳۳۱۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج  ، انور کمری از افزایش ۴۳ درصدی ارزش صادرات ایران به اندونزی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات کشورمان به اندونزی در ۷ ماهه سال جاری به ۴۰۲ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۲۸۰ میلون دلار مدت مشابه در سال گذشته نشان دهنده رشد ارزشی ۴۳ درصدی و رشد وزنی ۱۰ درصدی است.

وی در تشریح اقلام صادراتی ایران به اندونزی طی ۷ ماهه سال جاری اظهار داشت: فلزات معمولی شامل آهن و فولاد با ۲۲۰ میلون دلار و ۷۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در صدر اقلام صادراتی به اندونزی قرار دارند و پس از آن، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی و قیری با ۱۶۰ میلیون دلار، محصولات شیمیایی با ۱۰.۳ میلیون دلار و محصولات پلاستیکی با ۶.۲ میلیون دلار در رده‌های بعد قرار می‌گیرند.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اشاره به افزایش صادرات میوه‌های خوراکی، فرش و مواد نسجی، قرار گرفتن محصولات غیر پتروشیمی در صدر اقلام صادراتی به اندونزی را رویدادی کم سابقه خواند و اندونزی را دارای ظرفیت‌های زیادی برای پذیرش دیگر کالا‌های صادراتی ایران غیر از محصولات نفتی و پتروشیمی توصیف کرد.

کمری گفت: علیرغم حضور کمرنگ شرکت‌های ایرانی در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های تجاری اندونزی، نسبت به رقبایی مانند ترکیه و سایر کشور‌های خاورمیانه، حجم صادرات کشورمان به اندونزی به مراتب از بسیاری از این کشور‌ها بیشتر است که نشان از وجود ظرفیت برای افزایش صادرات به اندونزی دارد و درصورت حضور گسترده‌تر شرکت‌های ایرانی در این بازار شاهد افزایش چشمگیر صادرات غیر نفتی به این کشور خواهیم بود.

گفتنی است، صادرات ایران به اندونزی در سال گذشته ۶۶۰ میلیون دلار بوده که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به حدود ۹۰۰ میلیون دلار برسد.

ارسال نظرات