خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)همدان با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج در راستای حل مشکلات جامعه، بقای انقلاب اسلامی را در گرو استفاده از ظرفیت و سرمایه بزرگ بسیج دانست و گفت: امروز برای بقای انقلاب اسلامی راهی جزء استفاده از ظرفیت و سرمایه عظیم بسیج وجود ندارد به طوری که بسیج درمان تمام دردهای کشور است.
کد خبر: ۹۰۸۳۲۶۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

بقای انقلاب اسلامی در گرو استفاده از ظرفیت و سرمایه بزرگ بسیجبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در مراسم اجتماع عظیم بسیجیان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج  یک هدیه الهی است که ازطرف امام راحل بر ما ارزانی شد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) در مهر ماه امسال به حضور 20هزار  بسیجی در این رزمایش اشاره و عنوان کرد: امروز هم در روز بسیج مستضعفین، بیش از 30 هزار نفر از بسیجیان در 10 شهرستان استان حضور معناداری خواهند داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در دیگر کشورها برای برگزاری تجمع میلیاردها ریال هزینه صرف می‌شود تا اقدامی صورت پذیرد، گفت: در کشور ما برای برگزاری تجمعاتی در راستای دفاع از دین و انقلاب، مردم همواره در صحنه حاضر و پای آرمان‌ها ایستادگی می‌کنند به طوری که اگر برای حفظ آن هزاران بار نیاز باشد همچنان حضور تاثیرگذاری دارند که البته این سنت خداوند است که اگر کسی دین خدا را یاری کند، خداوند نیز یاریگر آنها خواهد بود.

وی با تشریح عملیات بزرگ کربلای 4 به نقش شهید «چیت سازیان» در این عملیات اشاره و عنوان کرد: این عملیات گرچه در ظاهر موفیت‌آمیز به نظر نمی‌رسید، اما وقتی منطقه این عملیات نقش لشکر انصارالحسین(ع) را در این میان بررسی می‌کنیم مشاهده می‌شود که رزمندگان این لشکر توانستند به اهداف خود دست یابند.

سردار مجیدی رجزخوانی شهدا را یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای ورود رزمندگان در میدان جنگ طی عملیات کربلای 4 معرفی کرد و بیان داشت: یکی از عوامل پیروزی که رزمندگان توانستند در زیر هجمه‌های بزرگ خود را به سعادت برسانند هدایت‌های شهید «چیت سازیان» بود به طوری که وقتی تمام تلاش دشمن در منطقه این عملیات متمرکز شد رجزخوانی شهید «چیت سازیان» آن‌ها را به طرف اهداف مورد نظر هدایت کرد.

 وی اضافه کرد: امیدورایم بتوانیم در مسیر انقلاب از شیوه شهید «چیت سازیان» در شرایطی که کار گره می‌خورد برای دستیابی به پیروزی و به عنوان سرمشقی برای بسیجیان استفاده کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)همدان با اشاره به نقش بی‌بدیل بسیجیان در عرصه‌های مختلف طی 40 سال از انقلاب به عوامل بقای انقلاب اشاره و تاکید کرد: در طول 40 سال حماسه، خاطرات و مشکلاتی که نظام جمهوری اسلامی پشت سر گذاشت، بسیج نقش بی‌بدیلی در این راستا ایفا کرد و توانست در صحنه‌های مختلف و بحران‌های به وجود آمده نقش‌آفرینی کند.

وی در بیان مصداقی در این رابطه به نقش و تاثیرگذاری بسیجیان در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که احزاب و گروه‌ها به دنبال سهم‌خواهی از نظام بودند و همچین در دوران دفاع مقدس بسیجیان نقش بسیار عالی و  اثربخشی در کنار نیروهای مسلح داشتند. 

* امروز آمریکا برای تغییر جغرافیای خاورمیانه تلاش می‌کند

سردار مجیدی با تاکید بر نقش بسیج مردمی در عرصه‌های مختلف از نقش بی بدیل و تاثیرگذار بسیج در پیروزی جنگ هشت ساله سخن به میان آورد و ادامه داد: در زمانی که صحنه‌های جنگ را به شکل‌های کلاسیک تعریف و می‌خواستند که صحنه جنگ را با نیروی کلاسیک برطرف کنند، وقتی از حضور نیروهای مردمی و بسیجی سخن به میان آمد، تمام عوامل نظامی پیروزی در جنگ را با این عده و امکانات کاری محال می‌دانستند اما وقتی بسیج و انگیزه بسیج به میدان آمد و خود را فدای انقلاب کرد، صحنه‌های جنگ یکی پس از دیگر دگرگون و نقش ارزنده، تاثیرگذار و شاخص بسیج در کنار نیروهای مسلح قابل مشاهده بود.

وی به نقش بسیج در عرصه‌های سازندگی اشاره و اظهار کرد: در زمان سازندگی چهره، ایده و فرهنگ بسیج بود که توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)همدان به نقش بسیج در عرصه علمی در راستای دفاع از انقلاب و نظام پرداخت و بیان کرد: در شرایطی که نظام برای دفاع از خود نیاز به امکانات و مسائل علمی داشت، یک بار دیگر بسیجیان در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز علمی جهان هویدا شد که شهید «احمدی روشن» یکی از این نمونه‌های بزرگ بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج در راستای حل مشکلات جامعه، بقای انقلاب اسلامی را در گرو استفاده از ظرفیت و سرمایه بزرگ بسیج دانست و تاکید کرد: امروز برای بقای انقلاب اسلامی راهی جزء استفاده از ظرفیت و سرمایه عظیم بسیج وجود ندارد به طوری که بسیج درمان تمام دردهای کشور است.

سردار مجیدی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از حضور حماسی بسیجیان در اجتماع عظیم، به پیام‌های این حضور اشاره و  عنوان کرد: امروز حضور بسیجیان در سراسر کشور این را به اثبات خواهد رساند که بسیجیان هر سال با امام(ره) و رهبر خود تجدید بیعت کرده و با وجود مشکلات پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی با اشاره به شکل‌گیری بسیج مردمی در برخی کشورهای منطقه، آن را عاملی مهم در راستای حفظ جغرافیای منطقه دانست و گفت: امروز اگر بسیج در منطقه خاورمیانه و کشوهایی همچون عراق، سوریه و یمن شکل نگرفته بود، جغرافیای منطقه بهم می‌خورد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)همدان با بیان اینکه امروز آمریکا برای تغییر جغرافیای خاورمیانه تلاش می‌کند، افزود: با تلاش بسیجیان در کشورهای منطقه این تلاش بی ثمر خواهد ماند ضمن اینکه در کشورهای منطقه شاهد رشد و شکوفایی بسیج هستیم.

* نماد سرنگونی آمریکا کلید خورده است

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص اتفاقات اخیر ایجاد شده در فلسطین بر اذعان مسئولین آمریکایی بر اینکه فلسطین حزب الله دوم منطقه شده است، اشاره و تصریح کرد: این همان آیه قرآن است که دشمن مکر می‌کند و خداوند هدایت و سمت و سو را مشخص می‌کند.

سردار مجیدی آیه قرآن مبنی بر اینکه کسانی که در راه خداوند تلاش و جهاد کنند خداوند راه را مشخص می‌کند، نکته راهبردی  برای کشور دانست و افزود: در طول 40 سال هزاران بار شاهد بودیم در شرایطی که سعی و تلاش ما را پای کار آورده و با تمام توان وارد عمل شدیم، خداوند نقص و کمبودها را برطرف می‌کرد که امروز در منطقه نیز به همین شکل است.

 وی در همین خصوص اضافه کرد: کشوری همچون یمن که حتی مدعیان حقوق بشر اجازه تأمین مواد غذایی برای مردم این کشور نمی‌دهند و  بیش از 84 هزار کودک یمنی به علت کمبود مواد غذایی به شهادت می‌رسند، امروز یک تنها در مقابل استکبار، اسرائیل، آمریکا و عربستان ایستادگی می‌کنند.

سردار مجیدی با اشاره به ناکامی‌های آمریکا در منطقه و توطئه‌های 40 ساله در کشور عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا روبه افول است و در آینده‌ای نزدیک سقوط خواهد کرد که حتی برخی نظریه‌پردازان آمریکا به این موضوع اعتراف می‌کنند که آمریکا در آینده به یک کشور جهان سوم تبدیل می‌کند که از نشانه‌های افول این کشور است.

وی با بیان اینکه نماد سرنگونی آمریکا کلید خورده، به نشست‌های حقوق بشری آمریکا  اشاره و تاکید کرد: کشور آمریکا که ادعای حقوق بشری و آزادی می‌کند، جنایت‌ها و حرکات بسیار زشتی در منطقه انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)همدان با اشاره به اینکه امروز دشمن با تغییر راهبرد در تلاش برای معرفی آمریکا به عنوان حامی  ایران و مردم ایران است، از خیانت‌ها و توطئه‌های آمریکا در طول 65 سال اخیر سخن به میان آورد و بیان کرد: در طول 65 سال اخیر از سال 32 تاکنون تمام اتفاقاتی که در کشور رخ داده و آمریکایی‌ها انجام دادند، برگه‌ای جز خباثت و خیانت از آمریکا نمی‌بیینم.

وی تصریح کرد: کسانی‌ امروز در تلاش هستند که آمریکا را ناجی منطقه و مردم و چهره آمریکا را بزک کرده به ما معرفی کنند باید به خیانت‌های 65 ساله آمریکا در نظام جمهوری اسلامی نگاهی بیاندیشند.

* نیروهای بسیجی و انقلابی در زمان فتنه‌ها همواره بهترین نمره‌ها را گرفتند

سردار مجیدی با تاکید بر لزوم بصیرت‌افزایی در جامعه در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان عنوان کرد: دشمن در تلاش است تا از طریق مشکلات اقتصادی و معیشتی بین مردم و نظام  فاصله ایجاد کند، اما به لطف خداوند در تمام اتفاقات ایجاد شده، مردم را به عنوان سرباز انقلاب اسلامی می‌بینیم و پای رهبری جانانانه ایستادند.

وی با اشاره به مشکلات امروز کشور تصریح کرد: ما کمبود و کاستی‌ها و کوتاهی برخی مسئولین را  در کشور داریم اما به لطف خداوند و هدایت‌های رهبر عزیز از پس این مشکلاتی که برای نظام به وجود آمده به سلامت عبور خواهیم کرد که نمونه‌های آن را  بارها در طول 40 سال اخیر مشاهده کردیم اما با وحدت و همکاری و با عزم و انگیزه مشکلات را پشت سر بگذاریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به دنبال لحظه شماری برای فروپاشی انقلاب است، به توطئه‌های دشمن در جریان 9 دی سال گذشته اشاره و بیان کرد: مردم همواره دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌گذارند و در تمام صحنه‌ها و ایامی که نیاز است  پای کار آمده و از نظام و انقلاب دفاع می‌کنند، به طوری که امسال با حضور حماسی در 13 آبان عنوان کردند که اگرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما آن را به جان می‌خریم و در پای گفتار و رفتار رهبر می‌ایستیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا از زمینه‌های مختلف به دنبال نفوذ در کشور است، تصریح کرد: در این شرایط نیاز است که بسیج و نیروهای انقلابی مواردی که دشمن در رسانه‌ها و فضای مجازی دیکته می‌کند درک کرده و با بصیرت‌افزایی در جامعه، مردم را نسبت به توطئه‌های آگاه کنند تا نسبت به تکلیف و وظیفه خود در برابر فتنه‌ها آگاهی داشته باشند.

سردار مجیدی با بیان اینکه نیروهای بسیجی و انقلابی در زمان فتنه‌ها همواره بهترین نمره‌ها را گرفتند، گفت: بسیجیان در تمام  صحنه‌ها با بصیرت بالا وارد میدان می‌شوند و همچون جریان 9 دی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند چراکه اگر در 9دی بصیرت مردم وجود نداشت شاهد آن حرکت بزرگ و ناکامی دشمن نبودیم.

وی با تاکید بر انجام فعالیت‌ها ماموریت‌ها در راستای اعتلای بسیج یادآور شد: باید برای تمدن نوین اسلامی آماده شویم که در این راستا امروز مقام معظم رهبری از ما انتظار بیشتری دارد و باید بتوانیم در انجام ماموریت‌های اعتلای بسیج نقش خود را در کنار دیگران ایفا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات