معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج کشور گفت: راه اندازی اندیشکده‌های راهبردی گامی موثر در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و رفع خلاهای موجود در زمینه‌های مختلف است.
کد خبر: ۹۰۸۳۲۳۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

اندیشکده های راهبردی گامی موثر در پیشرفت اقتصادی کشور

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، جلیل دارا امروز در برنامه تلویزیونی طلوع در شبکه چهار سیما به مناسبت آغاز هفته بسیج مستضعفین؛ گفت: بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی در سال 57 تأسیس شد و پس از آن سازمان بسیج اساتید به عنوان یک قشر مهم بسیج در سال 1380 با هدف سازماندهی امور علمی در جهت خدمت و پیشرفت و آبادانی کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج اساتید یک قشر نخبه و دانشگاهی محسوب می شود؛ تصریح کرد: هدف اصلی این سازمان خدمت رسانی و اجتماعی کردن فعالیت های بسیج می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه هم اینک این سازمان 35 هزار عضو دانشگاهی و بیش از 700 کانون فعال دانشگاهی دارد خاطرنشان کرد: بسیج اساتید در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی و نقاطی که احساس شده خلایی وجود دارد وارد شده و ساز و کارهایی را طراحی کرده است.

دارا به راه اندازی اندیشکده های راهبردی به عنوان یک برنامه و رویکرد  جدید در این سازمان اشاره و عنوان کرد: مهم ترین هدف و گام در جهت پیشرفت اقتصادی کشور همین اندیشکده ها است که با ورود به حوزه های مختلف سعی در شناسایی مشکلات و خلاء ها و ارائه طرح کاربردی و علمی در سطح استانی و ملی دارد که هم اکنون 40 اندیشکده فعال در سطح کشور وجود دارد که تاکنون موفق عمل کرده است.

دارا ادامه داد تمام تلاش ما در اندیشکده ها کاربردی و عملیاتی کردن ایده ها و طرح های ارائه شده از سوی اساتید نخبه کشور است و به دنبال سند سازی و آرشیو کردن مقالات و پایانامه ها نیستیم بلکه اندیشکده ها به عنوان یک موتور محرکه پیشرفت محسوب می شود .

وی عنوان کرد: امروزه اندیشکده ها یک ساختار علمی و کاربردی در کشورهای پیشرفته محسوب می شود و ما نیز می توانیم با استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشمند خود در جهت پیشرفت و آبادانی کشور با تاسیس و فعال کردن این اندیشکده ها گام برداریم و در این میان نیازمند همکاری سازمان ها و ارگان های اجرایی در سطح استان ها و کشور هستیم .

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید کشور با اشاره به افزایش هم افزایی و همبستگی بین دانشگاه ها با راه اندازی اندیشکده ها و ارسال درخواست ثبت 90 اندیشکده از سوی دانشگاهیان سراسر کشور گفت: پیش بینی ما راه اندازی دو اندیشکده در هر استان است اما برخی از دانشگاه ها با بررسی توان و ظرفیت های دانشگاهی و وضعیت و مشکلات مطرحه در حوزه های مختلف درخواست ثبت اندیشکده در واحد خود را داشته اند که در حال بررسی است .

ارسال نظرات