عضو شورای مرکزی بسیج اساتید فارس گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، ایستادن در برابر ابرقدرت جهان بود.
کد خبر: ۹۰۸۳۲۰۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر فرهاد شناوری ‌در جمع اساتید بسیجی شهرستان جهرم با گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار کرد: آمریکا ۵۲ درصد نیروی نظامی جهان و ۵۱ درصد بودجه نظامی جهان را در اختیار دارد و در تجارت نفت، مواد مخدر، دارو، سلاح و مسئله سوئیفت که پردرآمدترین تجارت دنیا هستند، حرف اول را می‌زند.

وی ا‌فزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، هیمنه آمریکا در هم شکسته است و با توجه به مسائل مختلف و سخنان کارشناسان غربی چون فوکویاما این کشور با افول قدرت مواجه شده است که نشانه‌های آن را در استثناکردن ۸ کشور برای تجارت با ایران در مسئله تحریم نفت و سرپیچی غرب، احتمال تبادل مالی جهانی با واحد پولی هر کشور، پیش‌بینی تبدیل چین به ابرقدرت اقتصادی دنیا در سال ۲۰۲۵ می‌توان دید و حتی اروپا می‌خواهد ناتوی مخصوص خودش بدون حضور آمریکا را داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کوار، تاکید کرد: فروپاشی در مسئله ایدئولوژیک و آمریکا که ادعا می‌کند اکنون صاحب جهان است هم‌اکنون در کوچکترین امورات خود که خاموش‌کردن آتش جنگل‌های کالیفرنیاست، مانده است.


وی ابراز کرد: مبنای آمریکا بر نظامی‌گری و نه لیبرالیسم است و این کشور در  ۶۰کشور جهان پایگاه نظامی دارد در حالی که پوزیتویسم علوم تجربی در حال حاضر در جهان فروریخته و به تعبیر فوکویاما در حال بازگشت به سوسیالیسم هستیم.

شناوری تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ما در پیچی تاریخی هستیم و صحنه‌آرایی جهان در حال تغییر است.

وی گفت: در عرصه تغییر نظم جهانی دنیا ما توانستیم حرکت‌های بزرگی در حیطه برخی علوم مثل ساخت موشک و... داشته باشیم یا فرهنگ مقاومت را در سراسر دنیا ترویج کنیم به طوری که استراتژی اسرائیل که سرزمین خود را از نیل تا فرات تعریف می‌کردند اکنون مجبور به حصارکشی دور خود شده است.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان فارس

ارسال نظرات