دکتر قادری در جمع اساتید بسیجی "‌لامرد" ‌استان فارس:

اقتصاد تک‌محصولی مانع بارور شدن ظرفیت‌های اقتصادی است

اقتصاددان ملی و استاد بسیجی دانشگاه شیراز گفت: وابستگی دولت به درآمدهای نفتی و از سوی دیگر وابسته بودن بخش عمده درآمدها به دولت مشکلات جدی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۳۱۹۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
به گزار‌ش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، دکتر جعفر قادری در نشست تحلیل اوضاع اقتصادی و تبین راهکارهای اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از مشکلات در جمع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد لامرد با بیان اینکه جایگاه ایران اسلامی سیاست‌ها و معادلات آمریکا را بهم ریخته است، ‌اظهار کرد: استکبار جهانی برنامه‌هایی برای منطقه تدارک دیده بود که جمهوری اسلامی تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

‌وی با تصریح بر نقش پررنگ و جایگاه ایران اسلامی در دنیا افزود: اتفاقاتی که در حال وقوع است آینده خوبی را برای نظام جمهوری اسلامی ترسیم می‌کند.

این اقتصاددان برجسته ملی با تأکید بر توانمندی نیروی انسانی تصریح کرد: رشد علمی در کشور بسیار خوب بوده و در وضعیت مناسب تولید علم هستیم از سوی دیگر حضور در کنارهای آب‌های آزاد و بین‌المللی امکان توسعه را فراهم می‌کند.

قادری با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی گفت: اقتصاد تک‌محصولی وابسته به نفت و گاز نگذاشته است بقیه ظرفیت‌های اقتصادی بارور شود چرا که بخش عمده درآمدهای ما وابسته به نفت است.

نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با جاذبه‌های طبیعی، توریسم سلامت و انواع توریسم‌های مختلف دیگر جز ۱۰ کشور اول دنیا است.

‌استاد بسیجی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه وابستگی دولت به درآمدهای نفتی و از سوی دیگر وابسته بودن بخش عمده درآمدها به دولت مشکلات جدی ایجاد کرده است، گفت: اقتصاد ما بانک محور است درحالی‌که باید اقتصاد بازار سرمایه باشد.

وی بیان کرد: رشد نقدینگی کمتر از ۲۰ درصد در دولت‌ها نبوده و این ارزش پول ملی را کم می‌کند.

قادری گفت: اگر امروز مشکلات ارزی را می‌بینیم برای این است که بنیان‌های اقتصادی کشور را قوی تعریف نکردیم.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار