خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشورگفت: لرستان مخترعین و مبتکرینی دارد که برای سی سال آینده کشور حرف برای گفتن دارند.
کد خبر: ۹۰۸۳۱۲۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
راه‌اندازی ۸۷ مرکز رشد، توسعه و خلاقیت در کشور/ لرستان مخترعین و مبتکرینی دارد که در آینده کشور حرف برای گفتن دارند 
به گزارش خبرنگار بسیج علمی، از لرستان : مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور،ظهر امروز در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که در دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی 87 مرکز رشد، توسعه و خلاقیت در کشور اظهارداشت: در تلاش هستیم که این مراکز را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین 30 مرکز حمایت از تحقیقات تجربی راه‌اندازی شده است، این مراکز خلاء‌ها و پتانسیل‌های کشور را می‌سنجد و مدیریت دانشی را در علم محقق می‌سازد.

 مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور از راه‌اندازی 32 خانه نخبگان خبر داد و افزود: در این مراکز کارگروه‌های 12 نفره تخصصی مسائل و مشکلات استان‌ها را بررسی و سپس در قالب پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 رحیمی بیان داشت: لرستان مخترعین و مبتکرینی دارد که برای سی سال آینده کشور حرف برای گفتن دارند.   

وی با اشاره به فعالیت 600 پایگاه علمی و پژوهشی در کشور اظهار داشت: هر یک از این پایگاه‌ها مسائل و مشکلات مناطق و شهرهای خود را بررسی و سپس مطالبه‌گری می‌کنند.

 مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور ادامه داد: در حال حاضر 32 اندیشکده جهت شناسایی نظام و مسائل در کشور راه‌اندازی شده است، ضمن اینکه 32 کلینیک صنعتی نیز صنایع هر استان را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

 رحیمی در تشریح برخی سیاست‌های سازمان بسیج علمی پژوهشی بیان داشت: در حال حاضر چرخه علم و فناوری در کشور به‌نحو مطلوبی انجام نمی‌شود و لذا تکمیل و حمایت از این چرخه نخستین سیاست این سازمان است.

 وی تدوین طرح اعتلای علمی بسیج را دیگر سیاست سازمان برشمرد و گفت: سازمان بسیج علمی پژوهشی درصدد است چرخه علم و فناوری را از صفر تا 100 مورد حمایت قرارردهد.

 مسئول بسیج علمی و پژوهشی کشور تصریح کرد: در طرح اعتلای علمی به صورت سالانه 100 هسته مدیریت دانش، 580 هسته گفتمان‌ساز، ۸۰۰ هسته توانمندساز و 400 هسته فناور در نظر گرفته شده که در نهایت تبدیل به شرکت دانش‌محور و مورد حمایت بسیج قرار می‌گیرند.

 رحیمی تقویت معاونت‌های علمی پژوهشی به‌عنوان سرپنجه‌های اصلی حوزه علم و فناوری را دیگر سیاست سازمان عنوان و تصریح کرد: در سال آینده این معاونت‌ها تقویت می‌شوند، ضمن اینکه اختیارات اضافه نیز در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه لرستان در طرح‌های هایتک اولویت اول کشور است، افزود: اولویت نخست در حمایت از بسیجیان به مفهوم عام حمایت از فناوری و طرح‌های بین رشته‌ای و هایتک است.

 مسئول بسیج علمی و پژوهشی کشور تاکید کرد: اگر حاکمیت تفکر بسیجی را در کشور نداشته باشیم هیچ‌گاه موفق نخواهیم شد چرا که تنها راه نجات کشور برگشتن به تفکر و فرهنگ بسیجی است.

 رحیمی بر تشکیل قطب‌های علمی در جهت رصد مشکلات استان‌ها تاکید و بیان کرد: ایجاد شبکه‌های فعال بین قسمت‌های مختلف بسیج ضرورت دیگر است.

 وی با اشاره به فعالیت 2 هزار معاون علمی پژوهشی در لرستان اظهار داشت: بایستی بین معاونت‌های استان‌ها شبکه ایجاد و توانمندی‌ها را الگوبرداری کرد.

 مسئول بسیج علمی پژوهشی کشور با بیان اینکه بایستی همگی افراد به‌دنبال تحقق اهداف انقلاب اسلامی باشند، گفت: اگر امروز مشکلی وجود دارد به این دلیل بوده که مسئولین جان‌فشانی لازم را نداشته و لذا برای رسیدن به اهداف انقلاب همچون شهدا بایستی جان را فدا کرد.

 رحیمی یادآور شد: تنها گزینه و الزام تمهیدی که ما را به تمدن اسلامی رهنمون می‌کند و اتوبان رسیدن به تمدن اسلامی بوده حوزه علم و فناوری و تربیت نیروی انسانی است.

 وی افزود: اگر بتوانیم گفتمان علمی در کشور را لقلقه زبان همه مردم ایران کنیم آن‌گاه در حوزه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی موفق خواهیم بود.

 مسئول بسیج علمی پژوهشی کشور از راه‌اندازی 180 کارگروه تخصصی علوم انسانی خبر داد و گفت: در این حوزه کتاب‌های علوم انسانی اسلامی تدوین و سپس در دانشگاه‌ها تدریس شوند.

ارسال نظرات