خبرهای داغ:
مدیر کل صدا و سیما خراسان جنوبی خبر داد

تولید بیش از 10 هزار دقیقه برنامه ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

مدیر کل صدا و سیما خراسان جنوبی گفت: تولید بیش از 10 هزار دقیقه برنامه ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در دستور کار صدا و سیمای خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۰۸۳۰۹۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مدیر کل صدا و سیما استان صبح امروز در نشست خبری از تولید بیش از 50 عنوان برنامه در حوزه های سیما، صدا، خبر و فضای مجازی ویژه چلهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: بخشی از این برنامه ها تولید شده و مابقی در حال تولید و آماده سازی است.


آینه دار افزود: ویژه برنامه های 40 سالگی انقلاب با اهداف مختلف از برنامه های تحلیلی گرفته تا برنامه های سرگرم کننده برای جذب نسل جوان تولید می شود.


وی با بیان اینکه در حوزه سیما تولید 5 مستند فاخر را در دستور کار قرار داده ایم گفت : 5 هزار دقیقه برنامه در حوزه سیما در حال تولید است که مهمترین آن ها تولید 5 مستند فاخر از شخصیت های مهم استان همچون آیت الله سید حسن تهامی، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین آفتابی، شهید دکتر مهدی امین زاده، حاج غلامحسین بازاری و حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور است.

مدیرکل صدا و سیما استان عنوان داشت: 36 برنامه 45 دقیقه ای میزگرد برای انعکاس دستاوردهای انقلاب با حضور مدیران استانی، 30 برنامه تحلیلی با عنوان ترنم انقلاب، مستند یاوران انقلاب، مستند فاخر 30 دقیقه ای درخصوص دستاوردهای نظام در نقاط مختلف استان، مسابقه چهل چراغ به منظور جذب جوانان، مستند دستاوردهای نظام در روستاها که تولید آن در روستاهای حاجی آباد، خراشاد و چاهداشی نهبندان به پایان رسیده است، مستند پای پرواز و مستند هم نفس از دیگر تولیدات حوزه سیمای خراسان جنوبی برای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.


مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود: رادیو خراسان جنوبی نیز 5 عنوان نمایش 30 دقیقه ای، برنامه نود و هفت –چهل ، برنامه چهل منزل، 12 برنامه کوتاه 10 دقیقه ای ، 11 مسابقه 29 دقیقه ای و 7 مستند رادیویی با محور انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب تولید کرده که بخشی از آن ها پخش نیز شده است.


آینه دار همچنین با اشاره به فعالیت های حوزه خبر گفت: در خبر استان علاوه بر 10 گزارش با موضوع دستاوردهای انقلاب در شهرستان ها، 50 گزارش با موضوعات مختلف در خصوص دستاورهای انقلاب در حال تولید است که تعدادی از آن نیز پخش شده است و 2 مستند خبری با موضوعات پروژه های مهم بعد از انقلاب در مباحث پزشکی در شهرها و روستا ها و سیر مبارزات مردم در قبل و بعد از انقلاب و نقش زنان در انقلاب در حال تولید است.


وی همچنین از تولید 4 قسمت موشن گرافی با موضوع وزیر دربار، خبر داد و گفت : این مشون گرافی برگرفته از کتاب خاطرات اسد الله علم است که توسط فضای مجازی مرکز استان تولید و بخشی از آن نیز پخش شده است.


مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود :  یک برنامه یک دقیقه ای موشن گرافی، 10 اینفوگرافی، 20 پوستر، 5 کلیپ و 5 مصاحبه کوتاه با هنرمندان درمورد تاریخ شفاهی استان از دیگر تولیدات فضای مجازی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.


راه اندازی صفحه ای با عنوان چله انقلاب، تولید 8 قطعه موسیقی، پژوهش و نظر سنجی از مردم و پژوهشی با عنوان شیوه های باورپذیری انقلاب در مردم از دیگر اقدامات صدا و سیمای استان برای 40 سالگی انقلاب است.


آینه دار با اشاره به اهمیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : با گذشت 4 دهه از انقلاب و با وجود کودتاها و ترورها و در حال حاضر وجود تحریم ها، بر مقبولیت و تأثیرگزاری انقلاب نسبت به سایر انقلاب ها و تحولات، در داخل و خارج کشور افزوده شده است و وظیفه ماست که انقلاب فرهنگیمان را با اقدامات فرهنگی به نسل جوان بیش از پیش بشناسانیم.


وی همچنین گزارش عملکردی از افزایش تولید و مخاطب در تمامی بخش های سیما ، صدا، خبر و فضای مجازی ارائه داد و گفت: از نظر تعداد مخاطب و میزان رضایت مخاطب شبکه استانی، ما در 6 ماه نخست امسال  بین 33 شبکه استانی در کشور در حوزه سیما، نهم و در حوزه صدا در جایگاه سیزدهم قرار گرفتیم.


وی افزود : با وجود اینکه در میزان بودجه و تعداد نیروی انسانی افزایشی نداشته ایم اما امسال تعداد ارتباطات زنده ما در شبکه های سراسری افزایش 7 برابری نسبت به سال گذشته داشته که بسیار چشمگیر بوده است.


مدیر کل صداو سیمای استان بر حضور مردم در برنامه های سازمان تأکید کرد و گفت : به مطالبات مردم و مشکلاتشان در قالب برنامه های مختلف از جمله پرسمان و بازتاب رسیدگی می شود و حضور مردم در برنامه ها و توجه به شعار سال  برای رسانه بسیار مهم است.


آینه دار افزود : در حوزه خبر ماهانه به طور میانگین 12 گزارش از تولیدات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خراسان جنوبی، از شبکه های سراسری پخش می شود.


وی از افزایش قابلیت های فنی مرکز خبر داد و گفت: تا قبل از انقلاب پوشش شبکه ای ما زیر 50 درصد با 2 فرستنده بوده که در حال حاضر به بیش از 85 درصد پوشش دیجیتال و 95 درصد پوشش آنالوگ رسیده ایم.


مدیر کل صدا و سیمای استان افزود : در حوزه فناوری اطلاعات نیز برای اولین بار امکان پخش زنده راهپیمایی های 22 بهمن، روز جهانی قدس و پیاده روی اربعین حسینی را برای تعدادی از شهرستان ها از طریق اینترنت فراهم کرده ایم.


آیینه دار گفت : رسانه استان همچنان پل بین مردم و مسئولان است و حضور رسانه در شهرها و روستاها در جای جای استان پر رنگ تر هم خواهد شد.

 


در پایان از دو قطعه موسیقی پاپ – محلی با موضوع انقلاب اسلامی رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها