همزمان با آخرین روز از هفته بسیج تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان قروه در سالن ۹ دی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۳۰۰۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز و همزمان با سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین مراسم ویژه‌ای با حضور اقشار مختلف بسیجیان شهرستان قروه در سالن ۹ دی سپاه پاسداران این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا محمد رضا حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه طی سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۵۷ دشمنان ما منافع خود را در ایران اسلامی از دست رفته می‌دیدند و به دنبال ان بودند تا با ایجاد توطئه‌های بسیار نظام نوپای جمهوری اسلامی را سرنگون سازند.

وی با اشاره به روشن بینی‌های امام خمینی (ره) افزود: در ۵ آذرماه سال ۵۸ امام خمینی (ره) دستور به تاسیس سازمان بسیج مستضعفین دادند و بسیج نقش اصلی خود را در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی به خوبی نشان داد.

فرمانده سپاه قروه با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر بسیج در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: بسیج نه تنها در عرصه دفاع از ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی بلکه پس از ان در عرصه مقابله با تحریم‌ها و نیز در عرصه جنگ نرم نقش موثر خود را ایفا کرده است.

وی بیان داشت: همچنین در عرصه‌های علمی همچون هوا و فضا، سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، انرژی هسته‌ای و دیگر عرصه‌های علمی این بسیج و تفکر بسیج بوده است که پیش قدم بوده.

فرمانده سپاه قروه با تاکید بر لزوم تکیه بر توانمندی‌های داخلی ادامه داد: باید در داخل کشور با توجه بیشتر به روحیه بسیجی و با تکیه بر توانمندی داخلی زمینه را برای فعالیت نخبگان بسیجی ایجاد نمود و مانع از رسیدن دشمن به اهداف خود شد.

وی افزود: عده‌ای متاسفانه بدون توجه به توانمندی‌های داخلی چشم امید به خارج از مرز‌های ایران اسلامی دوخته اند و منافع ملت خود را در دیگر کشور‌ها جستجو می‌کنند.

حیدری همچنین با اشاره به خدمات بسیج در شهرستان قروه افزود: در شهرستان قروه نیز بسیج علاوه بر امادگی در عرصه نظامی در عرصه سازندگی نیز وارد شده است و موفقیت‌های بسیاری را از ان خود کرده است.

وی با اشاره به احداث واحد‌های مسکن محرومین افزود: احداث ۲۰ واحد مسکن محرومین و نیازمندان در سال جاری در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد و در حال اجرا می‌باشد.

حیدری افزود: خدمات رسانی و رفع محرومیت از چهره مناطق محروم و اجرای طرح‌های احداث غسالخانه، سرویس‌های بهداشتی مساجد، افتتاح مساجد و حسینیه‌ها، احداث خانه عالم، و نیز اجرای پروزه‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر طرح‌های بسیج در جهت رفع محرومیت بوده است.



اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های بسیجیان و روحیه بسیجی است

در ادامه این مراسم فرماندار قروه نیز طی سخنانی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و تقارن آن با هفته بسیج اظهار داشت: امروز تفکر و روحیه انقلاب اسلامی به فراتر از مرز‌های انقلاب اسلامی نفوذ کرده است.

موحد امان الهی افزود: امروز می‌بینیم که در عراق در یمن در فلسطین و در دیگر کشور‌های مسلمان مردم در برابر دشمنان خود می‌ایستند و از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دیگر ملت‌های آزادی خواه و مسلمان از تفکر بسیج الگو برداری داشته اند افزود: امروز باید با تکیه بر توانمندی داخلی و با پیروی از فرامین رهبر انقلاب اسلامی زمینه رشد و پیشرفت کشور را بیشتر نمود.

فرماندار قروه با بیان اینکه دشمن نخواهد توانست به اهداف خود در کشور دست یابد افزود: دشمن ما امروز به دنبال مذاکرات دوباره با ایران اسلامی است حال انکه آزموده را آزمودن خطاست و ما نمی‌توانیم به دشمن بدعهدی، چون امریکا اعتماد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات آل سعود در یمن اشاره نمود و ان را محکوم کرد.

امان الهی ادامه داد: امروز باید روحیه بسیجی در جامعه تقویت شود و نسل جوان و نوجوان با شهدا بیش از گذشته آشنا شوند.

در بخش پایانی این مراسم نیز گروه دف نوازی بسیج هنرمندان شهرستان قروه به اجرای برنامه دف نوازی و مداحی در مدح پیامبر اسلام (ص) پرداختند و در پایان به رسم یادبود از بسیجی متولد ۵ آذرماه سال هزار و سیصد و ۵۸ تقدیر شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات