خبرهای داغ:
دکتر رضاخانی طی نسشت خبری که روز گذشته با حضور اصحاب رسانه تشکیل شد بیان نمود:ترویج گفتمان علمی در جامعه هدف بسیج علمی به‌شمار می‌آید. همچنین تقویت بنیه علمی و مهارتی کشور، از دیگر اهداف این سازمان به‌شمار می‌آید.
کد خبر: ۹۰۸۲۹۸۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
هدف بسیج علمی ترویج گفتمان علمی در جامعه است 

دکتر علی رضاخانی مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان زنجان در نشست خبری عنوان کرد: در ابتدای سخنان خود با اشاره به حدیث "العلم سلطان من وجده صال" تصریح کرد جوامعی که در عصر حاضر صاحب قدرت هستند، از علم و آگاهی به‌روزتری نسبت به سایر جوامع برخوردارند که این خود نقش علم را در ارتقای جایگاه کشورها نشان می‌دهد، به همین خاطر داشتن علم بخاطر اینکه می‌تواند قدرت به همراه آورد، یک اصل ثابت شده است.

مسئول بسیج علمی استان زنجان با یادآوری اینکه امروز نیاز مبرم به تربیت یک قشر جریان‌ساز هستیم تا بتوانیم به اهدافی که در قالب توسعه علمی ترسیم کرده‌ایم، دست یابیم، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در عرصه علمی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم، باید اصل هم‌افزایی را به‌عنوان یک رویکرد جدی مدنظر قرار دهیم، به همین خاطر بسیج علمی این آمادگی را دارد که در این عرصه کمک‌حال دولت باشد.

این مسئول یادآور شد:بسیج علمی در ذیل سیاست های کلی سازمان بسیح با تفکر بسیجی و روحیه جهادی و با هدف شناسایی خلاء ها و ظرفیت های موجود در زمینه پیشرفت های علمی و براساس اسناد بالادستی برنامه ریزی کرده و با همکاری سایر مراکز علمی مانند دانشگاه ها ،پارک های علم و فناوری، مراکز فنی و حرفه ای و ... وارد عرصه فعالیت شده است.

وی تصریح کرد: برنامه های بسیج علمی را می توان به چهار عنوان کلی نقسیم نمود، خانه نخبگان بسیج، مرکز رشد و هدایت، مرکز حمایت تحقیقات کاربردی و پایگاه های علمی.در ذیل این چهار عنوان فعالیت با همکاری اساتید دانشگاه و صنعت گران در دو کارگروه تخصصی کشاورزی و علمی پژوهشی فعالیت های گسترده ای انجام شده است و در همین زمینه با برگزاری جلسات متعدد با نخبگان دو عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

رضاخانی افزود: این سازمان در استان در بخش‌های مختلف فعالیت داشته و از طرح‌ها و ایده‌های بسیجیان تا حصول نتیجه نهایی حمایت می‌کند، مراکز رشد و توسعه خلاقیت، محلی برای پرورش ایده و طرح و اجرای آزمایشی آن است، هر چند وظیفه اصلی این حمایت‌ها به عهده پارک علم و فناوری است اما بسیج علمی نیز در راستای رفع مشکلاتی پیش ‌روی نخبگان، به حمایت از این مجموعه می‌پردازد. مرکز رشد بسیج علمی استان در طی سال‌های اخیر از ۲۰۰ طرح پژوهشی حمایت مادی کرده که به تعداد دو برابر این رقم نیز حمایت‌های معنوی خود را از نخبگان داشته است.

وی عنوان کرد: فعالیت پایگاه‌های علمی در سطح بسیج مساجد و محلات از دوسال گذشته جهت شناسایی ظرفیت‌ها آغاز شده است تا بنیه علمی جامعه تقویت شود. همچنین جریان‌سازی و گفتمان علمی در این پایگاه‌ها که یکی از رویکردهای بسیج علمی است که باید محقق شود.

مسئول بسیج علمی استان در پایان نشست خبری خاطر نشان کرد بسیج علمی هیچ‌گاه به دنبال انجام برنامه‌های موازی با سایر دستگاه‌ها نبوده و رفع مشکلاتی را که در حوزه سایر دستگاه‌ها از جمله پارک علم و فناوری مغفول مانده است را پیگیری و رصد می‌کند، خوشبختانه خروجی کارگروه‌هایی که توسط بسیج علمی استان تشکیل می‌شود، مطلوب بوده و به واسطه برگزاری این کارگاه‌ها، راهکارهای علمی برای رفع مشکلات ارائه می‌شود

ارسال نظرات