بسیج علمی آماده همکاری با دولت در زمینه های علمی است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) که علم سلطان و قدرت است گفت: با مرور در تاریخ به خوبی شاهد آن هستیم که مسلمانان در علم جزء سرآمدان دهستند.
کد خبر: ۹۰۸۲۹۴۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

علی رضاخانی با اشاره به اینکه در زمینه حرکت علمی، هدف بسیج از تشکیل بسیج علمی تاسیس یک قشر جریان‌ساز است اظهار داشت: این نهاد در تلاش است در زمینه های علمی به دولت همکاری کند.

وی با بیان اینکه  بسیج علمی با تفکر و روحیه بسیجی و جهادی شکل گرفته است عنوان داشت: برای تحقق و کمبودهای حوزه پیشرفت علمی در تلاش هستیم با شناسایی و اولویت بندی با همکاری سایر مراکز علمی هم افزایی در این عرصه مطرح شود.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطر نشان کرد: ترویج گفتمان علمی در جامعه هدف بسیج علمی می باشد و تقویت بنیه علمی و مهارتی کشور دیگر هدف این سازمان است.

رضاخانی به عمده برنامه های این سازمان اشاره نمود و تصریح کرد:خانه نخبگان بسیج با هدف شناسایی مشکلات نخبگان با کمک اساتید بسیجی فعال کارگروه‌های مختلفی را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته کارگروه های علمی و پژوهشی، کشاورزی، صنعت و معدن، حقوقی، فرهنگی و اشتغال تشکیل یافته است ابراز داشت: در هر کارگروه یک الی دو مسأله مهم شناسایی و در راستای حل آن بررسی و راهکارهای علمی ارائه می شود.

این مقام مسئول کارگروه کشاورزی و علمی پژوهشی را فعال ارزیابی و اظهار کرد: خروجی این دو کارگروه به بررسی و چاپ دو کتاب در این زمینه انجام شده است.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد:  بسیج علمی با تفکر و روحیه علمی و جهادی براساس اولویت ها برنامه های خود را انجام  می دهد.

علی رضاخانی از اهداف بسیج علمی  به راه اندازی مسابقات علمی اشاره کرد و گفت: مسابقات در اقشار مختلف با هدف رفع مشکلات استان انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این مرکز از ۲۰۰طرح در راستای بهبود و اثربخشی آنها حمایت مادی نموده است تصریح کرد: حمایت معنوی در این مرکز بیش از حمایت مادی بوده است.

ارسال نظرات