یکی از اساتید شعر آذربایجان شرقی در کارگاه تخصصی ادبیات و موسیقی عاشیقی با بیان اینکه ارزش‌های موسیقی عاشیقی در دوران شاهنشاهی مغفول مانده بود، اظهار کرد: متأسفانه در دوران رژیم شاهنشاهی ادبیات، فرهنگ و فولکلور قومیت‌های مختلف به ویژه فولکلور آذربایجان مغفول مانده بود و روز به روز تضعیف می‌شد.
کد خبر: ۹۰۸۲۹۳۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، حسین شهرک افزود: اکنون که فضا و ظرفیت برای ارائه موسیقی عاشیقی فراهم شده، هنرمندان به ویژه جوانان باید قدر این موقعیت و فضا را بدانند و از این فضا استفاده کنند.

این شاعر و نویسنده با بیان اینکه باید در راه تعالی موسیقی عاشیقی تلاش بسیاری کرد، اظهار کرد: مسئولان کشورمان به هیچ عنوان مشکلی با ادبیات و موسیقی عاشیقی ندارند و ما باید در اعتلا و ترویج این هنر همت خود را مضاعف کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت بالابردن سواد موسیقیایی و ادبی در این هنر، افزود: مسئولان همواره به دنبال خواسته های مردم و همچنین ایجاد شور و نشاط در جامعه هستند که ما نیز باید در زمینه ی آکادمیک کردن این هنر و اعتلای سواد عاشیقان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

 

ارسال نظرات