خبرهای داغ:
رئیس کتابخانه‌های شهرستان دهاقان:

مطالعه عاملی برای پیشرفت تحصیلی/ طرحی جالب برای کتاب‌خوان کردن دانش‌آموزان

رئیس کتابخانه‌های شهرستان دهاقان گفت : کتاب‌خوانی سبب پیشرفت تحصیلی شما شده و مطالعه کتاب‌های غیر درسی سبب بالا رفتن فکر و فعال شدن ذهن و افزایش گنجینه لغات می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۲۷۵۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان، زیبا وفادار در نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ، ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: این نشست با هدف ترویج مطالعه و به اشتراک ‌گذاری کتاب‌های خوانده شده توسط دوستان شما و نهادینه سازی مطالعه در بین دانش‌آموزان و معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی برگزار می‌شود.

وی افزود: بدون شک همه دانش‌آموزان با تبلت، گوشی همراه و کامپیوتر به دنبال بازی‌های رایانه‌ای آشنایی دارند و زمان فراغت خود را سپری می‌کنند و از کتاب خواندن غافل می‌شوند.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان دهاقان با بیان اینکه با مطالعه به درک صحیحی از مسائل دست می‌یابید، اذعان کرد: استفاده از کتاب سبب تقویت روحیه دینی شما می‌شود و به درک صحیحی از مسائل دست می‌یابید.

وی خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: کتاب‌خوانی سبب پیشرفت تحصیلی شما شده و مطالعه کتاب‌های غیر درسی سبب بالا رفتن فکر و فعال شدن ذهن و افزایش گنجینه لغات می‌شود.

وفادار مطالعه را عاملی برای خلاقیت ذهن معرفی کرد و  تصریح کرد: خواندن داستان‌های مختلف سبب خلاق شدن ذهن شده و شما را متکی به خود بار می‌آورد و کتابخانه‌ها منبع کتب و محور آموزش و زمینه ساز شکوفایی استعدادها و پویایی است.

وی مطاله را سبب رویارویی بهتر با مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: کتابخانه محلی برای آشنایی با اطلاعات بیشتر بوده و همین آگاهی‌ها می‌تواند در آینده به شما در مبارزه با دشواری‌ها و مشکلات کمک کند.

وی گفت: در شهرستان دهاقان علاوه بر کتابخانه‌های مدارس سطح شهر از 4 باب کتابخانه‌های عمومی با کتاب‌های زیاد و مجله‌های رنگارنگ برخوردار بوده که قابل استفاده همگان است.

لذت مطالعه کتاب‌های سنتی

 هم‌چنین در ادامه رجب فرهمندیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان با حضور در این جلسه با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی و هفته وحدت اظهار کرد: کتابخانه از قبل از اسلام و در دوره هخامنشیان وجود داشته و تا کنون سعی در دانایی و آگاهی انسان‌ها دارد.

وی افزود: کتاب‌های سنتی از مزایایی برخوردار بوده و برتر و شایسته‌تر از کتاب‌های موجود در فضای مجازی است و به مطالعه آن تاکید می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان با بیان این که مطالعه کتاب‌های سنتی از لذت بیشتری همراه هستند، اذعان کرد: مطالعه کتاب‌های سنتی لذت بیشتری را انتقال می‌دهند و هم‌چنین عوارض جسمانی از جمله کمر درد کمتری دارند.

وی در پایان به دانش‌آموزانی که اهل مطالعه هستند نوید داد و بیان کرد: هر دانش‌آموزی که در سال جاری 20 جلد کتاب مطالعه کرد و به تایید معلمان رسید از سوی ما مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار