کارشناس مسائل خانواده در کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی پایگاه نور شیرآمین با اشاره به بروز برخی مشکلات در خانواده ها گفت: اگر اکنون اختلاف در خانواده ها زیاد است و این اختلافات موجب بروز برخی مشکلات بین زوجین و در نهایت طلاق می شود، نتیجه نداشتن درک درست نیازها و خواسته های زوجین از هم است.
کد خبر: ۹۰۸۲۶۹۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کریم بابایی با برشمردن نیازهای انسان افزود: انسان دارای سلسله نیازهایی است که این نیازها شامل نیاز به زنده ماندن، عشق ورزیدن و تعلق خاطر، حس کسب قدرت و قدرت طلبی، آزادی خواهی و داشتن تفریح و سرگرمی است که اگر این نیازها از سوی شریک زندگی مورد توجه قرار نگیرد، قطعا موجب بروز مشکلات در خانواده خواهد شد.

وی اضافه کرد :اگر در خانواده مشکلی بین زن و شوهر به وجود آمد، راه حل رفع این مشکل با محبت کردن و رفع کمبودهای عاطفی همدیگر و ارتباط درست قابل حل شدن است.

دکتر بابایی با بیان اینکه  هنگام بروز مشکل در خانواده، همه به دنبال مقصر هستند نه رفع آن، افزود: مقصر اصلی ایجاد مشکل در درجه اول خود فرد است که این مورد کمتر از سوی فرد مورد توجه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام بروز مشکل باید ابتدا به عملکرد خود توجه کنیم و بررسی کنیم که قصور در کدام وظیفه موجب بروز مشکل شده است.

کارگاه آموزشی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با موضوع طلاق و کسب مهارت های زندگی سالم با حضور بانوان در مسجد کوچک دهستان شیرامین آذرشهر برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها