محمد روزدار از رزمندگان دفاع مقدس شهرستان لردگان گفت: بسیجیان با روحیه سلحشوری در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین از دست برود.
کد خبر: ۹۰۸۲۴۶۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج با یکی از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس گفتگویی انجام شد که تقدیم حضور شما مخاطبان عزیز می شود.

محمد روزدار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال 44 در خانواده ای مذهبی در روستای امامزاده شاهزاده غالب متولد شدم و دوران تحصیل ابتدایی را در روستا گذراندم و برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی به شهرستان لردگان رفتم و در همین دوران فعالیت های ضد رژیم شاهنشاهی را ادامه دادم.

روزدار ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی و با لبیک به فرمان امام راحل برای دفاع از کیان اسلامی در سن 16 سالگی به جبهه های حق علیه باطل رفتم و حدود 46 ماه در مناطق عملیاتی حضور داشتم.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد:سال 65 که عملیات کربلای 5 با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا(س) در منطقه شلمچه آغاز شد تیپ 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع)در یکی از مهمترین و حساسترین محور عملیات بکارگیری شد، که بنده افتخار داشتم در گردان زرهی این تیپ حضور داشتم.

وی ادامه داد: چند روزی از عملیات گذشت و خطوط و دژهای اسطوره ای دشمن یکی پس از دیگری توسط رزمندگان اسلام فتح و در هم شکسته شد تا اینکه به نقطه ای از منطقه که حساس و بسیار مهم بود به نام نهر جاسم رسیدیم، جایی که کماندوهای عراقی در یک بلندی و پشت دژهای مستحکم مستقر بودند.

روزدار گفت: هلی کوپترها و هواپیماهای عراقی به همراه خمپاره اندازها آتش سنگینی بر سر ما می ریختند و گردان های زرهی با تانک های پیشرفته پیشروی را به سوی نیروهای ما آغاز کردند، در این زمان تنها سلاح ما یک تانک تی 65 بود که از خود عراقی ها غنیمت گرفتیم و تعدادی آرپی جی 7 هم داشتیم.

این جانباز 35 درصددفاع مقدس افزود: با آغاز درگیری جهنمی از آتش بوجود آمد که بارش ترکش بروی زمین مثل بارش تگرگ بود و زمین منطقه مثل یک دیگ جوشان شده بود . نه خاکریز مناسبی و نه پناهگاه مستحکمی برای دفاع داشتیم و از نظر نیروی انسانی و تجهیزات قابل مقایسه با دشمن نبودیم و راه ارتباطی با عقبه وضعیت خوبی نداشت بطوری که امکان حمل ونقل با خودروهای تایر دار نبود.

روزدار اظهار داشت: یک قبضه نفربر زرهی دشمن که قصد پیاده کردن نیرو در پشست سر رزمندگان را داشت را به غنیمت گرفتیم و با آن مجروحان و شهدا را به عقب انتقال و مهمات و آذوقه را به خط می آوردیم.

رزمنده سرافراز دفاع مقدس ادامه داد: در برابر پاتک سنگین عراقی ها تعدادی از بچه ها شهید ومجروح شدند که آنها را سوار همین نفر بر کردیم وقصد داشتیم که به عقب منتقل شان کنیم تعدادشان چهل نفری می شد چند متری حرکت کرده بودیم که ناگهان هلی کوپتر عراقی بالای سرمان ظاهر شد ویک لحظه متوجه شدیم موشک به طرف ما شلیک کرد با توجه به تجربه ای که از قبل داشتیم راه نجات و فراری نبود تنها خودم که راننده بودم از نفربر بیرون پریدم که بلافاصله موشک به نفربر اصابت کرد آتش گرفت سریع درب عقب نفربر را باز کردم ومجروحان را بیرون کشیدم ولی شهداء ماندند ویک بار دیگر شهید شدند.

وی گفت: هلی کوپتر عراقی که ما را بی دفاع دید با تیربارش جمع مجروحان را مورد هدف قرار دادکه تعدادی از آنها شهید و تعدادی برای چندمین بار شهید شدند.

روزدار افزود: بسیجیان با روحیه سلحشوری در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین از دست برود و همین رشادت و از خودگذشتگی هاست که نظام اسلامی و دین اسلام را بیمه می کند و ما بسیجیان تا جان در بدن داریم از ولایت فقیه دست نمیکشیم و همیشه در هر ماموریتی گوش به فرمان هستیم.

ارسال نظرات