یک مخترع جوان گفت: در راهی که برای ثبت اختراع و به بازار آوردن طرحمان داشتیم با مسئولین زیادی صحبت کردیم و آنها هم وعده های زیادی به ما دادند ولی متاسفانه هنگامی که سراغ آنها می رفتیم تا وعده خود را محقق کنند با مشکلات بعضا اداری مواجه میشدیم.
کد خبر: ۹۰۸۲۳۱۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ سارا صفوری دانشجوی مخترع بسیجی و پژوهشگر در زمینه گیاه شناسی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: از دوران کودکی علاقه زیادی به تحقیقات روی گیاهان داشتم به طوری که ساعات زیادی از روز را صرف کارهای تحقیقاتی می کردم و پدر و مادر هم در این راه این علاقه را با خریدن کادوهایی چون میکروسکوپ و وسایل آزمایشگاهی را دو برابر می کردند.

این پژوهشگر جوان افزود: از دلایلی که باعث موفقیت و به نتیجه رسیدن تحقیقاتم می شد پشتکار و سخت کوشی خودم بود،علاقه در یک فعالیت باعث سخت کوشی در آن کار می شود.

وی ادامه داد: موضوع استعداد و یا خلاقیت با سخت کوشی تفاوت دارد و هرکس استعداد دارد دلیل بر موفقیت صد درصد نیست ولی در بیشتر مواقع سخت کوشی باعث نتیجه دادن کار خواهد شد.

صفوری بیان کرد: در راهی که برای ثبت اختراع و به بازار آوردن طرحمان داشتیم با مسئولین زیادی صحبت کردیم و آنها هم وعده های زیادی به ما دادند ولی متاسفانه هنگامی که سراغ آنها می رفتیم تا وعده خود را محقق کنند با مشکلات بعضا اداری مواجه میشدیم.

وی افزود: یکی از مسئولین که قول وام با سود کم را برای طرحمان داد وقتی آن را پیگیری کردیم وام را به مبلغ نصف رساندند و میزان اقساط را بیش از آن چیزی که فکر می کردیم سهمیه بندی کردند که در واقع دستمان را برای ارائه کار دلچسب بستند.

این مخترع جوان تصریح کرد: برای ثبت اختراعمان متاسفانه از سمت افرادی که مسئول پیگیری هستند جملات نا امید کننده ای چون طرح ساده است،بازار اشباع شده،سودهی خوبی ندارد و... به ما تحویل می دادند که در روحیه بچه ها بسیار تأثیر گذار بود.

صفوری خاطر نشان کرد: در بحث کار تحقیقاتی و پژوهشی متأسفانه نهادهایی که کارهای موازی یکدیگر انجام می دهند بسیار زیاد است و در سیاست های کاری آنها حمایت از طرح های نو و جوانان برنامه ریزی نشده است.

وی با اشاره به خود باوری در روحیه جوانان ایرانی نیاز به تقویت دارد گفت: در ابتدایی ترین نقطه هم قرار گرفته باشیم باید ابتدا خودمان را باور کنیم و اعتقاد به این داشته باشیم که ما هم می توانیم جزء نخبگان باشیم .

صفوری تأکید کرد: تک بعدی بودن نخبگان باعث وارد شدن آسیب هایی جدی می شود،بزرگان ما همیشه علم را در کنار ورزش و تفریح کاربردی دانسته اند، اینکه بخواهیم فقط زمان خود را به تحصیل اختصاص دهیم خطا مرتکب شده ایم و باید روند را اصلاح کنیم.

این محقق جوان در پایان خاطر نشان کرد: جوانان ما در دهه 80 و 90 باید یاد بگیرند هرکاری را سر زمان خودش انجام بدهند و برای رسیدن به موفقیت از همان موقع که اراده می کنند باید سرسختانه بجنگند.

ارسال نظرات