به همت کانون بسیج فرهنگیان دره شهر یادواره شهدای فرهنگی با حضور مسئولین شهرستان، خانواده شهدا،فرهنگیان و جمعی از مردم در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۲۲۸۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "محمد جواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در این مراسم با تبریک هفته بسیج و ولادت پیامبر اسلام(ص) گفت: امام علی (ع) در بالاترین درجه که عرفان ، شجاعت، خدمت به مردم و جدیت در امر کارهای خدایی بود.

 وی اظهار کرد: ایشان با اینهمه صفات بزرگ خود را غلام و نوکر پیامبر (ص) می دانستند.

 قنبر بیگی افزود: در جنگها دیگران به مولا متقیان تکیه میکرند اما خود امام علی(ع) در نهج البلاغه بیان کرده که وقتی در جنگی کم می آوردیم به پیامبر پناه می بردیم.

 وی تصریح کرد: این رفتارهای  امام علی (ع) نتیجه آموزشهای پیامبر(ص) به ایشان بوده که به این زیبایی دیده می شد.

 حجت الاسلام قنبر بیگی امام صادق (ع) را محور وحدت دانست، و یادآورشد:  ایشان استاد ائمه اهل سنت با واسطه یا بی واسطه بودند.

 وی در ادامه به شهدا اشاره کرد و افزود: نبود تعلقات دنیوی در بین جوانان و نوجوانان باعث شد بیشتر شهداء از میان این قشر باشند.

 قنبر بیگی تصریح کرد: اینکه کسی در سن کم زندگی، همسر و فرزند را در راه خدا رها  کرده  و در راه شهادت گام برمیدارد حرکتی فوق العاده زیبا است.

 وی یاآورشد: هر چه مشکلات فرهنگی ، تهاجم فرهنگی ،اقتصاد فاسد و مشکلات اخلاقی هم در جامعه امروز بیشتر شده باز هم افرادی مانند شهدای مدافع حرم هستند که با ایمان راسخ هیچ چیزی روی آنها تاثیر نداشته و همچنان با قدرت کار خود را انجام میدهند.

 امام جمعه دره شهر خاطرنشان کرد: سپاه و آموزش و پرورش با وجود این استعداد در زمینه سرود، یک گروه منسجم و قدرتمند از میان دانش آموزان برای شهرستان ساماندهی کنند.

 یادواره شهدای فرهنگی در دره شهر برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی در دره شهر برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی در دره شهر برگزار شد

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار