خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

اجرای طرح «جهادگران کارآفرین»/ انجام 760اردوی جهادی از ابتدای سال

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طرح «جهادگران کارآفرین» به منظور استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در طرح های اشتغالزایی کمیته امداد با برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی قرار است جهادگران برای اشتغال زایی در مناطق محروم کمک کنند.
کد خبر: ۹۰۸۲۱۱۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهندس مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز در همایش شکوه هجرت اظهار داشت: امروز جهادگران در عرصه سازندگی و اقتصادمقاومتی در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند که با حضور خود در عرصه میدانی به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی یادآور شد: اقدام جهادگران بسیج سازندگی حرکتی خودجوش بود که در سال 79 با تدابیر رهبر انقلاب سازمان بسیج سازندگی شکل گرفت و فعالیت های گسترده در سطح استان و کشور داشتند از جمله 14هزار و 800اردوی جهادی در استان داشتیم که 300هزار نفر در این اردوها شرکت کردند.

هنری با بیان اینکه در رزمایش جهادی هفته دفاع مقدس امسال گروه های جهادی خدمات رسانی مطلوبی به مردم مناطق محروم داشتند افزود: از ابتدای امسال تا کنون 9هزار و 980نفر در قالب 760اردوی جهادی برگزار شد و در ایام هفته بسیج تا اجلاسیه نهایی کنگره شهدا 20 آذرماه این خدمات رسانی جهادگران ادامه دارد.

وی عنوان داشت: بر اساس طرح اعتلای بسیج 227گروه جهادی در سطح استان سطح بندی و شناسنامه دار شده اند و منطقه جغرافیایی مشخصی برای مدت 5 سال آینده دارند .

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: بنا داریم از ظرفیت گروه های جهادی در زمینه های تخصصی بیشتر بهره بگیریم.  برای هر شهرستان یک گروه جهادی 20نفره در مرکز استان آموزش های امداد و نجات را فرا می گیرند تا برای مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرند.

وی اظهار امیدواری کرد: رغبت دستگاه های اجرایی برای استفاده از ظرفیت گروه های جهادی بعد از رزمایش خدمت رسانی در هفته دفاع مقدس بیشتر شده است و امیدواریم ستادهای پشتیبانی گروه های جهادی در شهرستانها فعالتر از گذشته تشکیل شود.

هنری با اشاره به طرح پایلوتی که امسال در استان اجرا می شود گفت: طرح «جهادگران کارآفرین» به منظور استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در طرح های اشتغالزایی کمیته امداد با برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی قرار است جهادگران برای اشتغال زایی در مناطق محروم کمک کنند.

وی با اشاره به اهداف اردوهای جهادی ادامه داد: در گروه های جهادی زمینه خودسازی افراد و زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص نیز فراهم می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار