خبرهای داغ:
پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان شمالی امروز پنج شنبه یکم آذرماه با معرفی و تجلیل از طرح های برتر در دانشگاه پیام نور بجنورد به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۰۸۲۰۶۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری امروز یکم آذر به همت سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری در مجتمع فرهنگی بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد که رئیس ستاد برگزاری این جشنواره در این مراسم گفت: نخبگان بسیجی در توسعه علمی استان نقش بسیار موثری خواهند داشت که می توان با ایجاد ساز و کار مناسب و شبکه سازی و حمایت در عرصه علم به این مهم دست یافت.

هادی محمدزاده از راه اندازی دو مرکز رشد فعال در دانشگاه های استان خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی دو مرکز رشد در دانشگاه ها می توانیم دانشجویان و نخبگان را به سمت تجاری سازی طرح ها سوق دهیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جوانان و نخبگان افزود: اگر جوانان نخبه در برنامه ریزی های کلان و اساسی کشور نقش آفرینی داشته باشند، قطعا به صورت یک عنصر اثرگذار در پیشرفت کشور دیده خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور باید بدون توقف و عقب گرد باشد، گفت: باید جوانان را باور داشته باشیم زیرا جوانان نخبه می توانند مرزهای دانش را بشکنند و شاهد تحول علمی باشیم زیرا نتیجه اعتماد به جوانان نخبه پیشرفت و آبادانی است.

به گفته محمدزاده در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بیش از 70 طرح به دبیرخانه ارسال شده که پس از داوری و ارزیابی از پنج طرح برتر تجلیل می شود و سه طرح تجاری سازی شده سال قبل رونمایی خواهد شد.

سرهنگ ابوالقاسم چمن، جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی هم در این جشنواره با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت، قدرت و هیبت داد، گفت: حرکت در مسیر ولایت موجب عزت و بزرگی ملت است.

وی با بیان اینکه برای شناخت بسیج و شان و منزلت انقلابی و اجتماعی این نهاد باید نگاهی با بصیرت داشته باشیم و با فرهنگ بسیج در مسیر ارزش های انقلاب قدم برداریم، بسیج را یک پدیده شگفت آور و رمزآلود دانست و اظهارداشت: به فرموده امام خمینی (ره) بسیج لشکر مخلص خداست به این معنا که کار باید برای رضای خدا و خالصانه و بدور از توقع و نگاه دیگران باشد با این تفکر بسیجی بسیاری از گره ها و مشکلات نظام حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 40 سال با کار جهادی حفظ شده است، اضافه کرد: اکنون که در دهه چهارم انقلاب هستیم باید با معجزه بسیج به پیشرفتهای علمی و پژوهشی برسیم چراکه در تفکر بسیجی نگاه به خدا و خدمت رسانی و محرومیت زدایی حرف اول را می زند.

به گفته چمن در هفته بسیج سال جاری 110 پروژه عمرانی از سوی فرماندهی سپاه جوادالائمه به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری از طرح های تجاری سازی شده بهنام سربخشیان، علی محمدزاده و پویان شکوری رونمایی و از برترین طرح های ارائه شده تجلیل شد.

 

                                                                                                                                                                                منبع شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها