امام جمعه بردسکن بیان داشت: امروز تفکر بسیجی در عالم روبه گسترش است و سرمنشاء تمام تحولات عالم شده است.
کد خبر: ۹۰۸۲۰۳۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی اصغر امینی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بردسکن با گرامیداشت هفته بسیج گفت: امروز تفکر بسیجی در عالم روبه گسترش است و سرمنشاء تمام تحولات عالم شده است.  
 
وی گفت: تفکر بسیجی در یمن و عراق باعث پیروزی و در شکست داعش نقش تاثیر گذاری داشت.
 
امام جمعه بردسکن از بسیج به عنوان فرزند امام (ره) و انقلاب یاد کرد و افزود: امام راحل با آن عظمت روحی و معنوی افتخارش این بود که یک بسیجی است و ایشان بهترین و گویاترین تجلیل را از بسیج می‌کرد.
 
وی از بسیج به عنوان یک پدیده شگفت آور و الهی نام برد و در ادامه با اشاره به اینکه بسیج رکن رکین انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است خاطرنشان کرد: امروز نیز بسیج در خدمت کشور است و در همه ابعاد سازندگی و پیشرفت ورود کرده است که این جای شکرگزاری دارد.
 
حجت الاسلام امینی با بیان اینکه فرهنگ بسیج در تمامی حوزه‌ها کارساز است، گفت: تفکر بسیجی راهگشای تمام مشکلات جامعه است.
 
وی افزود: بسیجی در میدان‌های خطر قرار می‌گیرد و درجایی که احساس کند که نظام مقدس دینی و اسلامی درخطر است جانش را فدا می‌کند و در مقابل دشمنان همانند کوه می‌ایستد.
 
وی از دیگر مولفه های بسیج را خدا محوری و ولایت مداری برشمرد و گفت: ولایت مداری بسیج پیوستگی با ولایت نبوی و علوی است و ولایت فقیه دنباله ولایت رسول الله می باشد.
 
وی اظهارداشت: کسانی که خودشان را مدعیان پیروی از خط امام می دانند ، متاسفانه امروز در مقابل رهبری نظام شاخ و شانه می کشند و سنگ اندازی می کنند.
 
حجت الاسلام امینی عنوان کرد: امروز نیازمند احیاء تفکر بسیجی بیش از هر زمانی هستیم و باید این گفتمان را در جامعه گسترش و تبلیغ کنیم. وی اظهارداشت: امروز باید گفت برخی از سیاست مداران کشور از تفکر بسیجی فاصله و از اصول آن برگشته اند.
 
وی بر احیاء و ترویج تفکر بسیجی تاکید کرد و گفت: امروز حرکت خزنده انقلابی زدایی در بدنه نظام رسوخ پیدا کرده است و به دنبال حاشیه سازی و زدن برچسب به نیروهای انقلابی و ارزشی نظام هستند.
 
وی افزود: امروز تفکر و روحیه بسیجی می تواند از بروز چالش های فراروی انقلاب جلوگیری کند و برماست که این تفکر را در همه حوزه ها توسعه و گسترش دهیم.
 
امام جمعه بردسکن به 16 ربیع الاول سالروز برگزاری اولین اقامه نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: این موضوع حاکی از اهمیت فریضه‏ سیاسی - عبادی نماز جمعه است که پیامبر اسلام در اولین فرصت، آن را برگزار کرد و امروز در ایران اسلامی هر جمعه در بیش از 900 نقطه از کشور پایگاه نماز جمعه اقامه می شود.
 
وی با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) به صفات و ویژگی های پیامبر و امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: رمز پیروزی مسلمانان وحدت است و وحدت از نعمت های بزرگ الهی است.
 
وی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما از کشاورزان و دامداران منطقه خواست با توجه به اینکه تنها راه پرداخت غرامت ناشی از حوادث غیر مترفبه تحت پوشش قرار دادن بیمه محصولات کشاورزی است از بهره برداران بخش کشاورزی خواست این مهم را جدی بگیرند تا حداقل در صورت وقوع حوادث بخشی از خسارات وارده جبران شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها