استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید مدافع حرم مهدی موحدنیا در سوریه برای مدافعان حرم افغانستانی که بی‌سواد بودند، نهضت سوادآموزی به‌راه انداخت و تنها مسؤولیتش جنگیدن نبود بلکه به‌دنبال این بود تا مدافعان حرم افغانی از نعمت سواد بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۰۸۱۸۷۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام قاسم سوری شامگاه گذشته در مراسم نخستین سالگرد شهید مدافع حرم مهدی موحدنیا، با بیان اینکه بسیجیان باید در تمامی زمینه‌ها فعال و تاثیرگذار باشند، گفت: بسیجیان ما اگر در هر جایگاهی مسئولیت‌پذیر باشند انقلاب ما ضمانت می‌شود، اما در جایی که مسئولیت‌گریزی کردند و افراد نا لایق و معاند بر کرسی نشستند از اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بسیجیان ما نیز باید ماموریت‌های خود را بشناسند و با قدرت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به‌ ویژگی‌های شاخص شهید مهدی موحدنیا، بیان کرد: شهید مدافع حرم مهدی موحدنیا در سوریه برای مدافعان حرم افغانستانی که بی‌سواد بودند، نهضت سوادآموزی به‌ راه انداخت و تنها مسؤولیتش جنگیدن نبود.

سوری ادامه داد: شهید موحدنیا معتقد بود که بچه‌های افغانستانی برای نجات کشور خود باید باسواد باشند و در دوران حضورش در سوریه تمامی مسئولیت خود را به‌خوبی انجام داد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف ما در نظام جمهوری اسلامی تولید نیرو‌های کارآمد است و مشکل اصلی نظام ما موضوع قانون نیست بلکه کسانی  است که قانون را به‌خوبی در کشور اجرایی نمی‌کنند و متاسفانه از رانت استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ و مفهوم شهادت در جامعه، افزود: شهدای ما برای ماندگاری و دغدغه‌‍مندی نسبت به‌ ارزش‌های انقلاب اسلامی در میدان نبرد با دشمن حضور یافتند تا آسیبی به‌ ارزش‌های ما وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: با حضور تفکر بسیجی در صحنه، تمامی مشکلات کشور از بین می‌رود.

گفتنی است؛ شهید مهدی موحدنیا  ۲۷ آبان‌ماه هم‌زمان با شهادت امام رضا (ع) در شهر ابوکمال سوریه توسط گروهک تکفیری داعش به‌شهادت رسید و از این شهید بزرگوار یک فرزند به‌ یادگار مانده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها