سخنان پیش از خطبه فرمانده ناحیه سوادکوه شمالی به مناسبت هفته بسیج:

صیانت از انقلاب نیازمند نیروی عظیم بسیج با مولفه جهادی و انقلابی است

صیانت و پاسداری از انقلاب، به ساماندهی نیروی عظیمی از جنس انقلاب،‌ با مولفه‌هایی از روحیه خالصانه جهادی، معنویت و بصیرت نیاز دارد، این بینش زیر بنای شکل‌گیری بسیج مستضعفین به عنوان همزاد انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۹۰۸۱۸۷۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه شمالی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان به مناسبت هفته بسیج در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان با گرامیداشت هفته بسیج به اهمیت این شجره طیبه اشاره کرد و گفت: تشکیل شجره طیبه بسیج مستضعفین از اقدامات الهی و معجزه‌آسای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به منظور صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

سرگرد خمسیه افزود: امام با نگاه آینده‌نگرانه و الهی خود می‌دانست، همان طور که انقلاب اسلامی به مثابه پدیده‌ای منحصربفرد، انقلابی عظیم در روح‌ها، باورها، رفتارها و ساختارهای جامعه ایرانی ایجاد کرده،‌ صیانت و پاسداری از آن نیز، به ساماندهی نیروی عظیمی از جنس انقلاب،‌ با مولفه‌هایی از روحیه خالصانه جهادی، معنویت و بصیرت نیاز دارد، این بینش زیر بنای شکل‌گیری بسیج مستضعفین به عنوان همزاد انقلاب اسلامی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه شمالی در ادامه برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج را تشریح نمود و گفت: گردهمایی ارکان مساجد و محلات، دیدار با خانواده گرانقدر شهدا و ایثارگران بسیجی، غبار روبی مزار شهدا، شرکت منسجم بسیجیان در نمازجمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، نشست های سیاسی و بصیرتی در بین بسیجیان و ادارات و نهاد ها و جشنواره بزرگ عسل را از جمله برنامه‌های هفته بسیج است که در سطح شهرستان سوادکوه شمالی انجام گرفته است و همچنین در روز میلاد پیامبر و امام جعفر صادق(ع) نیز مراسم جشن و سرور در واحد های مقاومت حوزه بسیج دانش آموزی برگزار می گردد.

وی همچنین به همایش بزرگ بسیجیان اشاره و افزود: در روز دوشنبه 5 آذر ماه نیز همایش بزرگ 5000 نفری شکوه استقامت و ایستادگی و اقتدار با حضور لشکریان صاحب الزمان(عج) و لشکریان حضرت زینب(س) در شهرستان برگزار خواهد شد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی در خطبه های خود به موضوع بسیج و ویژگی‌ها آن اشاره  و اظهار داشت: مردمی بودن، اخلاص در عمل، ولایت پذیری، آرمان خواهی و پیش رو بودن از مهمترین ویژه‌گی های بسیج است.

ابراهیمی افزود: بسیج به همان صورت که در بعد نظامی توانسته در عرصه های علمی هم توانسته به پیش رفت های قابل توجهی دست پیدا نماید و به حل مشکلات کمک کند. امام جمعه شهر شیرگاه به تشکیل بسیج مردمی در جهان اسلام اشاره  و گفت: امام (ره) با آن نگاه عمیقی که داشتند می فرمایند بسیج تنها منحصر به ایارن نیست و باید هسته ای مقاومت در جهان ایجاد نمود تا بتوانیم در برابر شرق و غرب بایستیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: امروز جلوه های تحقق جهانی بسیج را می توان در حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، مقاومت فلسطین، حماس و انصارالله یمن و همین طور نیروی مقاومت سوریه دید که چطور جانانه در برابر اعتلاق سعودی آمریکایی ایستاده اند و یا مقاومت فلسطین که در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیست ها آنها را در بن بست سیاسی امنیتی قرار داد که گنبد اهنین آنها هم نتوانست به داد آنها برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها