حجت السلام محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا
هجرت پیامبر موجب توسعه اسلام وازدیاد مسلمانان شدبه طوری که اهل مدینه مسلمان شدند_باعث ارتش اسلامی،ایجاد مرکز قدرت برای مسلمانان در مدینه وموجب مهار دشمنان وسرکوب انان شدو اسلام از شکل منطقه ای بیرون امد وسرموب شد،پیروزی های پی درپی از جمله فتح مکه صورت گرفت که دستاورد همه ی اینها تقوا ودین داری است.
کد خبر: ۹۰۸۱۷۱۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین محمد باقر لائینی محمدی بابیان اینکه هجرت پیامبر اثارمهمی را برجای گذاشته است ، خاطر نشان کرد:هجرت پیامبر موجب توسعه اسلام وازدیاد مسلمانان شدبه طوری که اهل مدینه مسلمان شدند_باعث ارتش اسلامی،ایجاد مرکز قدرت برای مسلمانان در مدینه وموجب مهار دشمنان وسرکوب انان شدو اسلام از شکل منطقه ای بیرون امد وسرموب شد،پیروزی های پی درپی از جمله فتح مکه صورت گرفت که دستاورد همه ی اینها تقوا ودین داری است.

محمدی لائینی با بیان اینکه برای مراقبت ازخودعلاوه بر بعد جسمانی باید به بعدمعنوی هم توجه داشت: تصریح کرد:همانطور که در بعد جسمی خطراتی هستند که برای ما ضرر دارد در بعد معنوی هم بسیاری از چیزها واتفاقات هستند که برای انسان موجب ضرر است وخداوند هم این مضرات را برای ما حرام کرده است که باید از انها پرهیز کرد.

وی با گرامی داشت 8آبان سالروز هجرت رسول اکرم(ص)و آغاز ربیع الاول بیان کردوگفت:مدینه با نام مدینه طیبه معروف بود که یزید صفت خبیثه بر آن نهاد ولی آوازه پیامبر اکرم برخاست وسراسر جهان را فرا گرفت.

امام جمعه با بیان اینکه مهمترین دلیل هجرت پیامبر(ص)به مدینه خطری بود که پیامبر اکرم را تهدید میکرد؛خاطر نشان کرد:دشمنان رسول اکرم (ص) برای به قتل رساندن پیامبر اکرم از چهل تیره وقبیله چهل جوان شمشیر به دست را انتخاب کردند تااین کار تا این کار را به انجام برسانند.

محمدی لائینی با اشاره به شجاعت نهفته در وجود امام علی(ع) وبه قتل رساندن پیامبر (ص) اظهار کردوگفت: حضرت علی(ع)جای پیامبر اکرم در بستر ایشان خوابیدتا شرایط برای دشمنان عادی جلوه کند تا دشمنان متوجه رفتن پیامبر (ص) نشوندکه فضیلت حضرت علی(ع)در جریان هجرت به این اقدام شجاعانه نهفته است.

وی با بیان اینکه هجرت پیامبر اثاری مهمی را برجای گذاشته است؛خاطر نشان کرد:هجرت پیامبر اکرم موجب توسعه اسلام وازدیاد مسلمانان شدبه طوری که اهل مدینه مسلمان شدند،باعث ایجاد ارتش اسلامی وایجاد مرکز قدرت برای مسلمانان در مدینه وموجب مهار دشمنان وسرکوب انان شدوهمچنین فراهم آمدن زمینه تربیت انسانهای بزرگی چون سلمان وابوذر بود.

امام جمعه هجرت امام هشتم(ع)به ایران را افتخار ومایه برکت ایران اسلامی دانست وافزود:از هجرت دیگری هم یاد می کنیم که ان هجرت امام هشتم (ع)از مدینه به ایران است وما افتخار می کنیم که بارگاه آن حضرت،مایه برکت ایران اسلامی شده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه همه این هجرت ها وجهادها که در طول تاریخ از پیامبر (ص)تا اهل بیتش در طول 1400سال باید عصاره خروجی آن تقوا باشد؛خاطرنشان کرد:محصول همه ی این زحمت ها این است که ما یک آدم با تقوا باشیم،حلال خدا پیش ما حلال باشد،حرام خدا پیش ما حرام باشد.

وی با بیان اینکه افراد مهمی جان خود را برای حفظ دین فدا کردند وما باید چگونه ادامه دهنده ی را آنان باشیم ؛اظهار کرد:پیامبر(ص)اهل بیتش،شهدای دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم وحریم همه ی اینها فدای دین شدندوحال ما باید این دین را در زندگیمان بیاوریم تا از طریق،پوشش دینی ورفتاردینی ادامه دهنده ی راه فدایان دین واسلام باشیم ودینی وتقوایی رفتار کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اگر دین را سرلوحه خود در زندگی قرار ندهیم مدیون همه زحمت های امامان وشهدا می‌شویم؛افزود: زمانی که حجابت کامل نباشد،به حلال وحرام توجه نکنیم،نماز نخوانیم وتقوا پیشه نکنیم مدیون تمام انسانهایی هحوابمانستیم که برای این دین خون دادند،شهید،مجروح،جانبازشدند،خانواده هایشان بی سرپرست وبچه هایشان یتیم شدند.بنابرین اگر با تقوا باشیم بهترین جوابمان به شهدا تقوا است.

محمدی لائینی 19آبان راگرامیداشت روز جهانی علم در خدمت صلح وتوسعه دانست واظهار کرد:متاسفانه ابر قدرت ها علم را در خدمت جنایت وتوسعه قدرت خودشان قرار دادندنه توسعه در رفاه وپیشرفت؛شعار خوبی است ولیکن عملکردنادرستی دارند،وی در ادامه 19آبان را روز به رسمیت شناخته شدن ملت فلسطین در سازمان ملل دانست وگفت:درسال1354شمسی ملت فلسطین به رسمیت شناخته شده است ولی برخلاف شعار علم در خدمت صلح وتوسعه خود همین فلسطین یک نمونه است برای اینکه نشان دهد دشمن آنچه را که شعار می دهد با آنچه را که عمل می کند باهم بسیار متفاوت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها