امام‌جمعه اردکان:

تأمین جهیزیه ایرانی موجب رونق تولید داخلی و ترویج زندگی ساده می‌شود

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اقدام شایسته بسیج در تهیه جهیزیه برای نیازمندان گفت: تأمین جهیزیه ایرانی موجب رونق تولید داخلی و ترویج زندگی ساده می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۱۶۸۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، سالروز میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) هدیه‌ای الهی به همه بشریت بود.
وی اظهار داشت: قرآن کریم به‌واسطه رسول خدا نازل‌شده است و به‌عنوان معجزه ماندگار و همیشگی پیامبر، آبروی اسلام است و در هر دوره‌ای می‌تواند حقانیت اسلام را ثابت کند. امروز همه دشمنان اسلام که این‌همه علم و فنّاوری دارند در برابر قرآن عاجز هستند.
امام‌جمعه اردکان در خطبه دوم گفت: روز ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) به‌عنوان روز اخلاق و مهرورزی نام‌گذاری شده است. امام صادق (ع) مظهر ترویج علم و دانش است. بشریت در همه دوره‌ها هم به علم و دانش و هم به اخلاق نیاز دارد. بشریت امروز برای نیل به سعادت به این دو ابزار نیاز دارد. نبود اخلاق در میدان‌های متعدد به صورت‌های مختلف و ملموس دیده می‌شود. باید مکارم اخلاق را ترویج کنیم.
وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر اسلام گفت: ایشان در زمان هجرت از مکه به مدینه نسبت به اقامه نماز جمعه اقدام کردند. نماز جمعه یک اجتماع بزرگ و عظیمی است که آثار و برکات زیادی دارد. از حضور در نماز جمعه غفلت نکنید. امروز به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در بیش از ۸۰۰ نقطه از کشور، نماز جمعه اقامه می‌شود.
حجت‌الاسلام شاکر در ادامه با اشاره به نقاط قوت انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز دشمنان ما از هر زمان دیگری ضعیف‌تر شده‌اند. رژیم صهیونیستی که درگذشته فقط با سنگ فلسطینی‌ها روبرو بود امروز با موشک و راکت فلسطینی‌ها روبروست. سرزمین‌های اشغالی از دسترسی زمینی فلسطینی‌ها در امان نیست و با یک حمله، کابینه رژیم صهیونیستی به لرزه درمی‌آید. این‌ها از نقاط قوت انقلاب اسلامی ماست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع اسف‌بار مردم یمن اشاره کرد و گفت: باوجوداینکه در یمن یک فاجعه انسانی بزرگی در حال اتفاق افتادن است و رسانه‌های مختلف و وابسته به استکبار سکوت اختیار کرده‌اند و عربستان سعودی تلاش می‌کند که با ائتلاف برعلیه یمن بندر الحدیده را که مهم‌ترین بندر یمن برای دریافت کمک‌های انسانی و دارویی است را در دست بگیرند، اما به لطف خداوند روسیاهی دامن این دشمنان را گرفته است. از افتخارات نظام ما این بوده است که در طول این چهل سال حامی مظلومان بوده و خواهد بود.
امام‌جمعه اردکان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های بسیج و سپاه اردکان در جهت تهیه جهیزیه ایرانی برای نیازمندان افزود: با این اقدام، تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی وزندگی ساده ترویج می‌شود. امیدواریم که این‌گونه اقدامات در جامعه گسترش داده شود و کسانی هم که تمایل دارند برای نیازمندان جهیزیه تهیه کنند می‌توانند با بسیج هماهنگی لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار