خبرهای داغ:
سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش به میزبانی اصفهان از پنجم تا هفتم آذر سال جاری در آستان امامزاده سید محمد (ع) خمینی شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۱۶۸۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷
فرمانده گروه ۴۴ توپخانه اصفهان با اشاره به این مطلب افزود: این مسابقات با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از قاریان پایور و وظیفه برادر ارتشی از استان‌های اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم ستاد عباس دادستانی، افزود: شرکت‌کنندگان در این مسابقات در رشته‌های حفظ، مفاهیم، اذان و قرائت و در بخش‌های حفظ کل قرآن، ۲۵ جزء، ۱۰ جزء، پنج جزء و سه جزء با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
فرمانده گروه ۴۴ توپخانه ارتش با اشاره به اینکه ۹۵۰۰ نفر در ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ قرآن هستند تأکید کرد: ۸۰ نفر از قاریان شرکت‌کننده در این مسابقات از استان اصفهان هستند که ۱۴ نفر آن‌ها را پرسنل پایور و وظیفه گروه توپخانه ۴۴ اصفهان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: در بدنه ارتش، کارکنان با وجود رهنمود‌های قرآن به راه‌های مطلوبی دست پیدا کرده‌اند، این روند موجب ایجاد توکل به خدا و تقویت روحیه کارکنان ارتش شده است.
وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ۴۷ هزار شهید به نظام تقدیم کرده که ۵۰ شهید آن از گروه ۴۴ توپخانه بوده است افزود: از بین ۲۳۰۰ شهید شهرستان خمینی شهر نیز ۴۰ شهید از ارتش بوده‌اند.
وی افزود: منتخبین این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری ارتش و سپس برگزیده‌های مرحله کشوری به مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح کشور‌های اسلامی که سال گذشته به میزبانی عمان برگزار شد، راه پیدا خواهند کرد.
پیام آیت‌الله مظاهری به سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآنی ارتش
در ادامه نیز فرماندار شهرستان خمینی شهر که میزبانی از این مسابقات را بر عهده دارند با اشاره به بنیه فرهنگی و مذهبی خمینی شهر گفت: با توجه به ظرفیت دینی موجود در نیروی زمینی ارتش و همچنین قابلیت‌هایی که این شهرستان دارد امسال میزبانی از سی‌وهشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن نیروی زمینی ارتش را در خمینی شهر معروف به حسینیه ایران برعهده گرفتیم.
محمود مسلم‌زاده، تأکید کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن نزاجا، از ۵ تا ۷ آذرماه سال جاری در امامزاده سید محمد خمینی‌شهر و با پیام آیت‌الله مظاهری برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها