خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان گفت: خدا محوری و حرکت بر مسیر رضای خداوند، ولایتمداری، حق گویی و تکلیف مداری، عقل گرایی و دوری از افراط و تفریط، ایثارگری و فداکاری و دشمن شناسی شاخصه های نیروی ولایی بسیج است.
کد خبر: ۹۰۸۱۶۷۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور باشکوه مردم متدین این شهرستان در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن سالرو ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: ولادت پیامبر اسلام(ص)، جهان را روشن کرد، رسولی که آخرین پیامبران، نزدیکترین انسانها به خداوند و مهربانترین انسان برای بشریت است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) شخصیتی معنوی و الهی است که وصف صفات ایشان به قلم و بیان مقدور نیست، اضافه کرد: بخشنده و صبور، عالم و حکیم، خلق عظیم، شجاع و معصوم، شخصیتی که شعاع دایره وجود نورانی او به عنوان رحمة للعالمین همه مخلوقات را در بر می گیرد، همانا محمد(ص) رمز وحی سرمد است.

خطیب نماز جمعه دامغان خاطر نشان کرد: سراج منیری که قرآن او را اسوه حسنه می نامد، شخصیتی که با تکیه بر وحی و آیات قرآن کریم در مملکتی مملو از ظلمت و تاریکی و گمراهی، مقدادها، عمارها و اباذرها تربیت می کند، نبی مکرم اسلام(ص) است که قرآن بر شرح صدر او حکمت و معرفتش تأکید می کند، پیامبری که به انسانیت عزت بخشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان تصریح کرد: توجه به قرآن و تلاوت آن، حفظ و دفاع از دین و آبروی مسلمین، توجه به نماز اول وقت، سبک نشمردن نماز و پرورش فرزندانی نمازخوان؛ احترام و نیکی به پدر و مادر و توبه بر گناهان از مهمترین سفارشات دینی و اخلاقی نبی مکرم اسلام(ص) برای اهل ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج این نیروی انقلابی را شجره طیبه و بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه خواند و اظهار داشت: بسیج همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود لشکر مخلص خداست، نیرویی مردمی که در راستای حفظ و تقویت ارزش ها و دستاوردهای انقلاب تلاش می کند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه امروز عزت و قدرت و موقعیت کشور ما به برکت سپاه و بسیج است، خاطرنشان کرد: در شهرستان شهید پرور دامغان نیز سازماندهی 30 هزار بسیجی در قالب 18 قشر و 105 پایگاه مقاومت شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده و خدمت رسانی در سه محله اسلامی، فعالیتهای گسترده فرهنگی، اردوهای جهادی و خدمات قرارگاه عمران و آبادانی در روستاهای محروم از جمله اقدامات بسیج سپاه ناحیه دامغان است.

خطیب نماز جمعه دامغان اخلاص، بصیرت و حضور به موقع در صحنه های خطیر تاریخ انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس را از بارزترین ویژگی های بسیج برشمرد و گفت: خدا محوری و حرکت بر مسیر رضای خداوند، ولایتمداری، حق گویی و تکلیف مداری، عقل گرایی و دوری از افراط و تفریط، ایثارگری و فداکاری و دشمن شناسی شاخصه های نیروی ولایی بسیج است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 16 ربیع الاول سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در اسلام توسط حضرت محمد(ص)؛ اظهار داشت: نماز جمعه اجتماعی عبادی و سیاسی است که سبب رشد معنویت و آگاهی در بین مسلمین می شود، نماز پرفضیلت جمعه مایه وحدت و برکت است، فریضه ای که اقامه آن برابر با یک حج مقبول است و بدن مسلمان شرکت کننده در نماز جمعه به آتش جهنم نمی سوزد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها