فرمانده سپاه جیرفت پیروزی در جنگ تحمیلی را نتیجه تلاش بسیج دانست و گفت: بنی صدر به بسیج اعتماد نداشت و عملیات‌های که بدون حضور بسیج انجام شد با شکست مواجه شدند.
کد خبر: ۹۰۸۱۶۵۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان؛ محمدرضا استایی فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، ضمن بزرگداشت یاد امام (ره) و شهدا گفت: شب گذشته شاهد از خودگذشتگی و ایثار بسیجیان در سطح شهرستان جیرفت بودیم.
وی در ادامه در خصوص ویژگی‌های بسیج گفت: مهمترین شاخصه بسیج همانا مقابله با استبداد استکبار و ستیز با جهانخواران عالم خصوصا آمریکا است.
وی به بدو تشکیل بسیج اشاره کرد و افزود: دشمنان از بدو تشکیل بسیج، نسبت به مقابله با انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند که به همت بسیج تاکنون ناکام مانده‌اند.
وی پایه گذار بسیج را امام راحل (ره) اعلام کرد و گفت: بسیج در ۸ سال جنگ تحمیلی تاثیر گذار بود و نتیجه دفاع مقدس را تغییر داد.
فرمانده سپاه جیرفت پیروزی در جنگ تحمیلی را نتیجه تلاش بسیج دانست و گفت: بنی صدر به بسیج اعتماد نداشت و عملیات‌های که بدون حضور بسیج انجام شد با شکست مواجه شدند.
وی خاطر نشان کرد: بعد از دستور امام راحل (ره) برای اعتماد به بسیج و عموم مردم، شاهد پیروزی‌های چشمگیر سپاه اسلام در روند جنگ تحمیلی بودیم.
وی فعالیت بسیج را بعد از جنگ سخت، ورود به عرصه جنگ نرم دانست و بیان داشت: برطرف کردن و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی از دیگر فعالیت‌های بسیج است.
وی نقش بسیج در جنگ‌های نیابتی در کشور‌های اسلامی را پُر رنگ دانست و افزود: با حضور بسیج در این جنگ‌ها پیروزی حاصل شده است.
وی شاخصه دیگر بسیج را مردمی بودن اعلام کرد و گفت: این تشکل عظیم از همه اقشار جامعه تشکیل شده است و این از درایت و دوراندیشی امام راحل بوده است.
وی ادامه داد: در بدنه بسیج روحانی، کارمند، مداح، بازاری، کارگر، ورزشکار و کشاورز حضور دارند که یکی از راز‌های موفقیت بسیج این بوده که به گروه و جریان خاصی تعلق ندارد.
وی ویژگی دیگر بسیج را تک بُعدی نبودن دانست و ادامه داد: بسیج در تمامی عرصه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی و علمی و. ورود پیدا می‌کند و این ورود حسب نیاز مردم و انقلاب اسلامی است.
وی به تلاش عده‌ای بعد از جنگ تحمیلی برای تک بُعدی، محدود و نهایتاً حذف کردن بسیج اشاره کرد و افزود: اینگونه تلاش‌ها با نظر امام راحل و رهبری تاتمام ماند.
فرمانده سپاه جیرفت بیان کرد: خواسته رهبری این است که بسیج در حوزه دفاعی توانمند باشد و در همین راستا گردان‌های بیت المقدس، امام حسین (ع) و تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: تولید امنیت پایدار با همکاری نیروی انتظامی و بسیج انجام می‌شود.
وی افزود: شهیدان بهزادپور و سنجری نمونه این اقدام هستند.
وی راز موفقیت بسیج را توجه و اقدام در مسیر رهنمود‌های امام راحل و رهبری دانست و تصریح کرد:
بسیج رهنمود‌های امام راحل و رهبری را نقشه راه قرار داده است.
وی برای موفقیت مسوولین و مردم پیشنهاد استفاده از رهنمود‌های امام راحل و رهبری را داد و گفت: رهبری در هر سال چندین سخنرانی دارند که باید نقشه راه قرار بگیرد.
وی در ادامه گفت: راه اندازی گشت‌های رضویون و محله محور و اردو‌های جهادی در روستا‌ها از رهنمود‌های رهبری برای بسیج بوده است.
وی خاطر نشان کرد: حرکت بسیج برای رضای خداست و در هر کاری که برای رضای خدا حرکت کنیم موفقیت خواهیم داشت.
محمدرضا استایی در پایان به زنده و فعال بودن بسیج اشاره کرد و گفت: از همه نمازگزاران و اقشار جامعه می‌خواهیم که جلوی بسیج هراسی را بگیرند.
وی بسیج هراسی را نقشه دشمن اعلام کرد و تصریح کرد: هر جایی که دشمن دست گذاشته و برای تخریب آن تلاش می‌کند این پیام را دارد که این کار باید بماند، زیرا به ضرر دشمن و به نفع ماست.
ارسال نظرات