خبرهای داغ:
کشاورز نمونه برخواری گفت: اگر در شهرستان ۳۵ هکتار زمین زیر کشت زعفران است، ۳۰ هکتار آن مرهون تلاش های بسیج سازندگی شهرستان و مشاوره ها و آموزش ها و ارائه وام ها و تسهیلات دیگر است.
کد خبر: ۹۰۸۱۵۹۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ جعفر ملایی اهل شهر دستگرد با تحصیلات دیپلم تجربی مدت هفت سال است که در کشت زعفران و زرشک مشغول فعالیت است.

این کشاورز چندین بار در جشنواره های اقتصادی حائز رتبه های برتر شده و هم اکنون ضمن کشت زعفران در آموزش جوانان جویای کار و علاقمند به کشت زعفران در بسیج سازندگی شهرستان برخوار مشغول فعالیت است.

این کشاورز اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ کشت زعفران را به صورت آزمایشی در زمینی به متراژ یک جریب آغاز کردم و در سال سوم موفق به کشت زعفران شدم و هم اکنون با همکاری برادرانم در حدود یک هکتار زمین را به زیر کشت زعفران و زرشک برده ایم.

ملایی همچنین از اشتغال زایی چهار نفر در هر جریب زمین خبر داد و اظهار کرد: کشت زعفران از کشت های مفید و پرسود شهرستان می تواند باشد اما هزینه های مقدماتی آن بسیار بالا است و به همین دلیل بسیاری از کشاورزان یا توانایی مالی آن را ندارند و یا از ریسک و خطرات آن می هراسند.

وی ادامه داد: با وجود این که هر جریب زمین حدود ۵ میلیون تومان هزینه در بر دارد اما جهاد کشاورزی شهرستان برای کشاورزان خود تسهیلات چندانی ارائه نمی دهد.

این کشاورز خاطرنشان کرد: اگر از این محصول به صورت صحیح مراقبت کنیم، حتی اگر محصول زعفران هم ندهد می توانید پیاز آن را بفروشید.

این تولیدکننده ضمن قدردانی و تشکر از زحمات سازمان بسیج سازندگی، یادآور شد: اگر در شهرستان ۳۵ هکتار زمین زیر کشت زعفران است، ۳۰ هکتار آن مرهون تلاش های بسیج سازندگی شهرستان و مشاوره ها و آموزش ها و ارائه وام ها و تسهیلات دیگر است.

ملایی عنوان کرد: اگر جهاد کشاورزی و مسوولان بخواهند از این محصول حمایت کنند شهرستان برخوار زمینه خوبی برای کشت مرغوب زعفران را دارا است و کشاورزان در صورت ارائه تسهیلات و وام های کم سود می توانند زمین های بیشتری را زیر کشت این محصول ببرند.

این فعال عرصه اقتصادی افزود: در حال حاضر کشاورزان پیاز خوب سه هزار و ۵۰۰ تومانی را از دلالان، ۶ هزار تومان می خرند در حالی که اگر کشاورزان با هم متحد بودند و این امر متولی داشت می توانستیم بهترین پیاز را به صورت عمده ای و قیمت پایین خریداری کنیم‌.

وی در پایان اظهار کرد: امروز محصول زعفران از کیلویی ۱۸ میلیون تومان در سطح بالاتر خریداری و به فروش می رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها