خبرهای داغ:
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: شفافیت در عمل باعث شکل‌گیری نظارت عمومی و همگانی می‌شود، نظارتی که یکی از موثرترین ابزارها در جلوگیری از وقوع تخلف و فساد است.
کد خبر: ۹۰۸۱۵۸۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تبریک میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امروزه بشر نیازمند الگویی متعالی از اخلاق و انسانیت است و این الگو را می توان از سیره و منش اخلاقی متعالی پیامبر رحمت(ص) که به عنوانِ بهترین الگوی اخلاق انسانی و الهی است، بهره جست.

وی افزود: امام صادق (ع) شاگردان بسیاری را متخصص در حوزه های علمی مختلف تربیت کرده‌اند، که برخی از آنان از موسسان علوم محسوب می شوند و حتی از برخی از بزرگان و پیشوایان اهل سنت افتخار شاگردی آن حضرت را داشته اند.

هاشمی ادامه داد: امام صادق (ع) برای گسترش معارف اهل بیت با تشکیل حوزه علمیه بر مدار علم و تعلیم شاگردان مبارز تحول شگرفی در جهان اسلام و مذهب شیعه پدید آورده اند.

خطیب نمازجمعه شهرک طالقانی با اشاره به آغاز هفته بسیج، داشتن روحیه بسیجی وجهادی را نیاز امروز مدیران جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: تصور اینکه روزی روحیه مقاومت و ایستادگی بسیجی از مرزهای سرزمینی ایران به زادگاه اویس قرنی صادر شود و شرایط را برای مقاومت مردم مظلوم یمن در برابر ددمنشی شجره ملعونه آل سعود و تهاجم وحشیانه رژیم عربستان و هم پیمانان آن فراهم نماید دور از ذهن بود.

وی ادامه داد: امروزه جلوه های تحقق بسیج جهانی اسلام را در تثبیت قدرت حزب الله لبنان که ترس و وحشت را به جان صهیونیست‌ها انداخته و همچنین تشکیل بسیج مردمی الحشد الشعبی عراق، نیروهای دفاع ملی سوریه، مقاومت فلسطین با حضور حماس و جهاد اسلامی و یا انصارالله یمن که سه و نیم سال است با ۷۰۰ هزار رزمنده و دستان خالی در مقابل رژیم سعودی تا بن دندان مسلح و ائتلاف نامبارک آن، جانانه ایستاده است، می‌توان مشاهده کرد.

هاشمی افزود: امروزه نقش بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی از کشور حرف اول را میزند، بسیج سازندگی با ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل پایدار در کمتر از ۴ سال بدون اتکا به بودجه دولتی قهرمان اول کارآفرینی در کشور در دوره تحریم است.

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: ناحیه مقاومت بسیج گام های موثری در محرومیت زدایی  در مناطق محروم شهرستان بندر ماهشهر به ویژه شهرک طالقانی را آغاز کرده، امیدواریم دستگاه های دیگر مانند بنیاد برکت در بحث اشتغال و محرومیت زدایی به کمک این ارگان بیاید و شاهد کم شدن مشکلات و معضلات بیکاری در شهرستان باشیم.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع فسادهای اقتصادی مقدم بر مجازات است، بیان کرد: تقویت و ترویج ارزش‌ها یکی از راه های پیشگیری است، جامعه ای که ثروت اندوزی محض در آن تبدیل به یک ارزش شده و اینکه ثروت نجومی مذکور از چه راهی به دست آمده برای کسی اهمیت نداشته باشد به شدت مستعد فساد است.

وی افزود: وقتی در جامعه‌ معیار سنجش تقوا و اخلاق به مادیات و ظواهر تغییر کرد آن وقت میز و پست مدیریتی، به جای آنکه محراب عبادت خدا و سنگر خدمت به خلق خدا باشد، تبدیل می شود به ابزاری برای چپاول بیت المال و دست بردن در جیب مردم.

هاشمی ابزار قانونی و مدیریتی را یکی دیگر از راه های پیشگیری از فساد اقتصادی دانست و یادآور شد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار در این زمینه که ریشه اسلامی و دینی دارد موضوع شفافیت است؛ فساد در تاریکی شکل می‌گیرد و مدیری که مخالف شفافیت است و در این راستا عمل کند اگر خود فاسد نباشد درخوشبینانه‌ترین حالت جاهل است.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان گفت: شفافیت باعث شکل‌گیری نظارت عمومی و همگانی می‌شود، نظارتی که یکی از موثرترین ابزارها در جلوگیری از وقوع تخلف و فساد است. در این زمینه و به صورت نمونه جلسات شورای شهر باید به صورت علنی برگزار شود و بودجه شهر را با شفافیت بیان کنند، ممکن است برخی از مسئولان ناراحت شوند اما این یک مطالبه عمومی است نه انتقاد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها