مقدسی رزمنده بسیجی در گفتگو با بسیج:

بسیج از ابتدای شکل گیری به فکر خدمت به مردم بوده است/ لزوم توجه مدیران به تفکر بسیج برای حل مشکلات

یک هادی سیاسی گفت: دفاع مقدس معنی درست بسیج و حرکت داوطلبانه مردمی را به همه مردم نشان داد، بسیجی کارکردن یعنی جهادی وار مشکلات مردم را حل کردن در یک جمعی که برای آن مادیات ارزشی ندارد و سن و سال نمی شناسد.ذ
کد خبر: ۹۰۸۱۵۷۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رزمنده ابراهیم مقدسی پیشکسوت دفاع مقدس و بسیجی فعال در بخش هادیان سیاسی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به تاریخچه بسیج گفت: اگرچه امروز فعالیت های بسیج بسیار فراتر از دفاع مقدس است اما در همان تاریخ هشت ساله جنگ بود که تفکر بسیج نه تنها در کشور بلکه در سراسر دنیا طنین انداز شد.

وی افزود: بسیج از قهرمانی‌ها و حماسه‌آفرینی‌های یک ملت آغاز شده است،بسیج از دلاوری ها و شجاعت های جوانان باغیرت کار خود را آغاز کرده است، بسیج یک تاریخچه پر افتخار دارد که در مقاطع حساس کشور توانسته با مواضع محکم خود ریشه خود را هر روز قوی تر کند.

مقدسی با اشاره به بازخوانی چگونگی ورود خود به بسیج و جبهه گفت: در مقطع 18 سالگی ام که یک سال از شروع کار بسیج در کشور می گذشت در پایگاه مسجد باب الحوائج ثبت نام کردم، از نوجوان 13 ساله تا پیرمرد سن و سال گذشته در پایگاه بودند.

وی ادامه داد: بسیج در آن زمان در امور خدماتی شهر کمک می کرد،از ایست بازرسی گرفته تا سایر امور خدماتی. در ابتدای حضورم از فعالیت در ایست بازرسی شروع کردیم که کار خطرناکی هم بود و بعضی از شب ها با گروهک ها و منافقین روبه رو می شدیم.

این رزمنده بسیجی توضیح داد: بسیج در آن زمان سعی می کرد کمک مردم در هر شرایطی باشد و هرجا به بسیج احساس نیاز می شد خود را می رساند، به عنوان مثال در زمان شلوغی توزیع نفت از بسیج کمک گرفته می شد یا حتی دعوای بین دو همسایه توسط بسیج ختم قائله می شد.

مقدسی با اشاره به قداست بسیج در نظر مردم گفت: بسیج از بدنه مردم تشکیل شده بود و به همین دلیل مردم هم به آن اعتماد داشتند.

وی افزود: دفاع مقدس معنی درست بسیج و حرکت داوطلبانه مردمی را به همه مردم نشان داد، بسیجی کارکردن یعنی جهادی وار مشکلات مردم را حل کردن در یک جمعی که برای آن مادیات ارزشی ندارد و سن و سال نمی شناسد.

این رزمنده بسیجی در پایان خاطر نشان کرد: امروز هم باید از ظرفیت بسیج و جهاد که در بطن بسیج است برای رفع بحران ها استفاده شود، از مسئولان کشوری تا مدیران ارشد استان و شهرستانی باید به بسیج اعتماد کنند و از ظرفیت بسیج مردمی استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار