خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: دغدغه‌های دانشجویان امروز فاصله گرفته و متفاوت از مباحث گفتمانی است و این بی‌تفاوتی نسبت به امور کشور خطرناک است.
کد خبر: ۹۰۸۱۴۸۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

محمدحسین کفعمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج از اصفهان اظهار داشت: بعد از دفاع مقدس، به عنوان برگ زرین در تاریخ کشور، امام در واپسین روزهای حیاتشان در دوم آذر ماه 67 دستور تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب را می‌دهند؛ آن پیام باید سند عملکردی بسیج است، پس از آن در دوره زعامت آیت‌الله خامنه‌ای همان موضوع تاکید شده.

وی افزود: امسال که چهلمین سالروز انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، انتظار از بسیج دانشجویی را بازخوانی کردیم و به دو کلیدواژه اصلی تربیت نیروی تراز انقلاب، نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف نظام، نقش‌آفرینی که به صورت تخصصی انجام شود و بتواند در چالش‌ها راهگشا باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهانادامه داد: اگر در دفاع مقدس لشکر 14 امام حسین خط‌شکن بود امروز هم بسیج دانشجویی باید در جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و ... خط‌شکن باشد.

کفعمی با بیان این که تغییر نسلی از ابتدای انقلاب رخ داده، تغییر ذائقه نیز شاهد هستیم تصریح کرد: بله، دیگر شاهد اتفاقات دهه 60 و 70 نیستیم اما این را نمی‌توان به معنی افول جریان دانشجویی دانست چرا که در برهه‌هایی جو سیاسی دانشگاه‌ها غالب بود.

وی یادآور شد: 13 آبان امسال بررسی کردیم که آمریکا می‌خواهد تحریم‌های مرحله دوم را آغاز کند، به همین تصمیم متناسب اتخاذ شد و به مناطق محروم رفتیم؛ امسال گفتمان خدمت را به نشست‌های سیاسی اضافه کردیم، در این حرکت کسانی حضور پیدا می‌کردند که ظاهر متفاوتی داشتند اما غصه مردم را داشتند و استقبال چشمگیری شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان عنوان کرد: اگر جریان سلطه را تحلیل کنیم، هر بار تهدیدی را داشته و این را متعدد تاکید کردند که نظام اسلامی به 40 سالگی نمی‌رسد اما این نسیم بهاری قدرت تکان دهنده درخت ریشه‌دار انقلاب را ندارد.

وی تاکید کرد: البته دشمن، در دشمنی‌اش محکم است، امید او هم به بخش‌هایی است که تفکر انقلابی وجود ندارد، آنچه به عنوان ناکارآمدی‌هایی شاهد هستیم افرادی رقم زده‌اند که کمترین شباهت را با تفکر جهادی دارند.

کفعمی با اشاره به نگاه به آینده اظهار داشت: رهبر انقلاب امسال فراخوانی دو بار در خصوص سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که نتیجه سال‌ها تفکر است را مطرح کرده و از جوانان خواستند تا این سند را تکمیل کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان بیان کرد: همانطور که اشاره شده نقش‌آفرینی از وظایف خودمان می‌دانیم، یکی از این عرصه‌ها سند 1444 است، کارگروه‌هایی را برای تحقق اهداف این سند تشکیل دهیم.

وی با بیان این که ورود به این سند الزامات تخصصی دارد که نیاز به برنامه‌ریزی دارد، گفت: البته که نمی‌خواهیم در دست‌انداز اداری بیفتد و به صورت جهادی تا پایان سال قابل ارائه داشته باشیم.

کفعمی در ادامه اذعان داشت: قبول کنیم که یکی از نقاط ضعف جریان انقلابی رسانه است، فراخوان رهبر انقلاب می‌توانست بهتر از این در دانشگاه تبیین شود، جنبش دانشجویی هنوز نتوانسته فعالانه‌تر وارد شود، هرچند مدت زیادی از آغاز سال تحصیلی نمی‌گذرد؛ بخشی از این کم‌کاری ناامیدی دانشگاهیان از آیند کشور و نگاه به مدل‌های غربی است.

به گفته مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان، دغدغه‌های دانشجویان امروز فاصله گرفته و متفاوت از مباحث گفتمانی است و این بی‌تفاوتی نسبت به امور کشور خطرناک است.

وی ابراز داشت: نگاه کلی به دانشجویان مثبت و رو به جلوست و در بزنگاه‌ها خودشان را نشان خواهند داد و امثال شهید حججی بسیار داریم، خلأهایی هم وجود دارد که وظیفه جریان‌های دانشجویی است که این نقاط را فعال‌تر کند.

کفعمی با بیان این که تفکیک شعار و عمل را باید نسبت به مسؤولان بررسی کرد، افزود: در دولت گفته می‌شد که انتقاد استقبال می‌شود اما در واکنش به نقد پاسخ‌هایی دادند که در کوچه و بازار هم توقع شنیدنش را نداریم، این سعه صدر فضای دانشگاه کمتر هم می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان اضافه کرد: مسوول دانشجویی اگر انتقادی می‌کند حتی اگر به ناحق باشد، نیاز دارد به صبر و حوصله، برخورد گازانبری برخی مسؤولانی که در دانشگاه اصفهان در این سال‌ها باعث شده تا فضای امنیتی در دانشگاه حاکم شود.

کفعمی با بیان این که از چند صدایی استقبال می‌کنیم گفت: منطق انقلاب اسلامی این توانایی را دارد که پاسخ تمام نگاه‌ها و گرایش‌ها را بدهد، کرسی‌های آزاد که بارها از سوی رهبر انقلاب تاکید شده در همین راستا تعبیر می‌شود، اگر انتقادی وارد است گفتمانی نیست و عملکردی است خود ما به برجام انتقاد داریم.

وی تاکید کرد: کسی که محکوم فتنه 88 بوده و برای مقابله با نظام اقدام کرده بر چه اساس باید بدون برائت جستن از این نگاه به دانشگاه بیاید؟ حتی اگر نگاه‌های غربی هم داشته باشند، هر کشوری خط قرمزی دارد و به کسی که اقدام علیه حاکمیتان کشور انجام دهد تریبون نمی‌دهند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در خصوص توانمندی کشور در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: نگاه به داخلی که امروز ضرورت است در مسؤولان وجود ندارد، نمی‌توان با قرص و آمپول هم به آن‌ها تزریق کرد و همین می‌شود که فکر می‌کنند توان نظامی ما با یک بمب آمریکا از بین می‌رود، و یا جمالتی از این دست که باید مدیر از خارج وارد کنیم و یا توانایی ما رقابت در آش بزباش است.

وی اضافه کرد: تفکر یک فرد نیست و یک جریان است که بر سر کار است، این تفکر همیشه منتظر است از کسی بیاید و مشکلات را حل کند، آنجایی که تکیه کردیم به خودمان به موقعیتی رسیده‌ایم که خار چشم دشمنان شده است.

کفعمی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاق عملکرد همین‌هاست که امروز ضعف‌هایی در کشور وجود دارد، هرجا نیاز به جهاد و کار جهادی بوده این جریان وجود ندارد هر چند ادعا دارند همیشه در رده‌های بالای کشور مسؤولیت داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها