سردار علی محمد اکبری گفت: یکی از دستاوردهای مدیریت جهادی نیروهای انقلاب را توانمندی دفاعی کشور مقابل مستبکران است.
کد خبر: ۹۰۸۱۴۷۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام قبل از خطبه های نمازپرورش نیروهای تراز انقلاب رسالت امروز بسیج است عبادی سیاسی جمعه این هفته با تبریک هفته وحدت و هفته بسیج، یاد وخاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و بویژه شهدای بسیجی را گرامی داشت و افزود: هفته بسیج، بهانه ای برای معرفی ارزش های انقلاب اسلامی است.

سردار علی محمد اکبری، گفت: 40 سال ایستادگی، مقاومت و اخلاص بسیجیان را در دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی دیده ایم و در آینده نزدیک نیز شاهد جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی خواهیم بود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در زمانی که چندان سخنی از جنگ نبود اشاره کرد و گفت: حضرت امام می دانست که نیاز به حضور منسجم مردم خواهد بود.

فرمانده ارشد نظامی استان، تصریح کرد: غائله های مختلف همچون؛ ترورها و اقدامات گروه های مختلف معاند ضد انقلاب داخلی در شمال، جنوب، غرب و شرق کشور با حضور بسیجیان و مردم خنثی شد؛ هرچند زمانی که فرماندهی کل قوا دست لیبرال ها بود اجازه ورود چندانی به سپاه و بسیج داده نمی شد، اما با عزل بنی صدر، نیروهای مردمی بسیج و سپاه در قالب های مختلف از جمله مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری وارد میدان شدند و نتیجه جنگ نیز عوض شد.

وی، ایستادگی مقابل دشمنان را از افتخارات بزرگ بسیج و بسیجیان دانست که جزء افتخارات ماندگار نسل اول انقلاب است و تصریح کرد: موفقیت در هشت سال دفاع مقدس مرهون حضور دلاورمردان بسیج، سپاه و ارتش و آحاد مردم در صحنه است.

سردار اکبری، افزود: در پایان جنگ با توجه به اینکه بسیاری از زیرساخت های کشور از بین رفته بود، همان کسانی که هشت سال دفاع مقدس را اداره کرده بودند، با همان مدیریت جهادی وارد میدان شدند و بازسازی کشور آغاز شد.

وی، یکی از دستاوردهای مدیریت جهادی نیروهای انقلاب را توانمندی دفاعی کشور مقابل مستبکران دانست و با بیان اینکه این قدرت در حالی به دست آمده که همواره تحریم بوده ایم، گفت: بسیج پس از سازندگی کشور وارد مراحل جدیدی شد که شامل نوآوری ها و نیازمندی های جدید در مباحث مختلف بود؛ زیرا بسیج عملگراست و جایی نبوده که مشکلی باشد و با ورود بسیجیان آن موانع برطرف نشود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تإکید بر ضرورت الگوگیری جوانان و نوجوانان از رزمندگان دفاع مقدس و نهادینه شدن تفکر بسیجی در جامعه، به طرح های اعتلای بسیج اشاره کرد و گفت:‌محور عمده طرح های بسیج مسجد محوری است؛ زیرا به تعبیر حضرت امام (ره)، مسجد سنگر است و سنگرها را باید حفظ کنیم.

سردار اکبری، محرومیت زدایی، تإمین امنیت پایدار در سطح جامعه با اجرای گشت های محله محور، اقتصاد مقاومتی، گروه های تسهیل گر مباحث اقتصادی و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه، اعزام اکیپ های بسیج جامعه پزشکی به صورت مداوم برای خدمت رسانی به بیماران نیازمند در قالب طرح شهید دکتر رهنمون، طرح کرامت و پاکسازی مناطق آلوده حاشیه شهرها، محله محور شدن گروه های جهادی و انجام خدمت مستمر و ثابت در مناطق محروم ، طرح بسیج همگام با کشاورز و طرح شهید بهنام محمدی برای تربیت جوانان تراز انقلاب را از دیگر برنامه های بسیج در سطح استان در راستای اعتلای این نهاد مقدس و مردمی دانست.

وی، در پایان الگوگیری مردم مظلوم منطقه از تفکر بسیج و ایستادگی آنان مقابل مستکبران را یادآوری کرد و گفت: حزب الله لبنان، دفاع وطنی سوریه، حشدالشعبی عراق و مبارزان یمنی با الگوگیری از تفکر بسیجی، تحت نام های مختلف برابر دشمنان و مستکبران ایستاده اند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در پایان از زحمات خالصانه و بی ریای بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری در یکسال گذشته و همچنین انعکاس این فعالیت ها از سوی اصحاب رسانه و مطبوعات بویژه رسانه ملی در استان تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است: امروز میقات صالحین نیز با حضور گروه های مختلف صالحین بسیج اعم برادر و خواهر در میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

ارسال نظرات